Pages

20120714

ÜÇÜNCÜ 3 YIL / WEMBOLOG KANTON EĞİTİMİ

(Doktorate/Doktora)

Kanton düzeyinde pratik görev öncesi eğitim. Uzmanlık eğitimi tamamlanan öğrenciler üst eğitim sürecine geçerler. Konfed coğrafya analizi var. Coğrafik alanda pratik yaklaşım için çözüm eğitimi. Wembolog görevinde olası çözüm/öneri sistemi geliştirilir. Proje ağırlığı var. Deney sonuçlarında konfedler arası paylaşım mantığı var. 
Konfed bazında eğitim ayrışması yaşanır. Konfed sınıfları oluşur. İkili eğitim sistemi gelir. Wembolog sınıfları (33 kişilik) ve Konfed sınıfı (32+1 kişilik) var. (Her burç diliminde, aynı odayı paylaştığı halde farklı Konfed bağı taşıyan oda eşleri olabilir. (6 oda) Eğitim sürecinde birbirini seven ve evlenen çiftlerde oda değişimleri yaşanır. Oda eşi, evlilik nedeniyle değişebilir. Farklı Konfed bağı taşıyan iki gencin evlenmesi sonucu, iki konfed sahasından birini görev için seçme gereği doğabilir. Tüm durumlarda esnek olasılıklar önceden hazırdır.)
Eğitimin kanton aşamasında, Konfed bilinci önemli. Konfedler arası işbirliği bilinci önemli. Hansa oluşum sistemi için kanton düzeyinde eğitim alınır. Eğitmenler, Aquapol yaşamında kendilerini geliştirir. Wemb bilinci artan eğitmen kadro için “Kanton Eğitim Programı” aquapol yaşamına girdikten sonra hazırlanır. İlk 3 yıllık ana eğitim programı için Wemb Vakfından destek alan eğitmen kadro, uzmanlık ve kanton eğitim programlarında kendi özgün açılımlarını oluştururlar. Üst eğitmen kurulu onayı ile kanton eğitim programını uygularlar. Kanton eğitiminde her burç diliminde sorumlu 12li eğitmen kadro, diğer burç dilimi eğitim kadrolarından çapraz destek alır. Kanton eğitiminde, eğitmen kadro gelişir. Burç diliminde ders veren 12 eğitmene diğer burç dilimi eğitmenleri eklenir. Karşılıklı diğer burç dilimi öğrencilerine ders verirler. Kanton düzeyinde çok yönlü bilgi akışı sağlanır. Kantonun alt aşaması olan “Hansa Sistemi” için paket dersler verilir. Uzman sayılan öğrenciler için hansa oluşumu için gerekli bilgiyi almak kolaylaşır. Kanton düzeyinde uzmanlık bilgisini konuştururlar. Öğrenciler aldıkları eğitim bilgisini, yedekleri ile paylaşırlar. Olması gereken ile olan arasındaki farkı görürler. Yedek öğrenci, olması gereken hakkında bilgi sahibi olur.    
Potansiyel Konfed sahası tespiti yapılır. Flu hatlar öğrenilir. Olası Kanton dönüşüm hizmeti isteyecek yaşam sahaları için pratik uygulamaya dönük “teorik kanton dönüşüm/yenileme çözümleri” üretilir. Kanton üzerine teorik açılımlar artar. Eğitmen kadro da gelişim gösterir. Merkez bina içinde karşılıklı fikir paylaşımı yaşayan eğitmen kadro kanton eğitimini geliştirir. 
Doktora düzeyinde Wembolog eğitimi sayılır. Görsel iletişim aktif. Konfed sahasında yaşayan yedeklerin desteği artıyor. Kanton odaklı Pratik bilgi ağırlıkı eğitim var. Tez konuları geniş. Kanton yaşamına ilişkin tezler var. 12li wembolog ekipleri koordineli çalışmalar yapar. Eğitim genel anlamda, 12li Wembolog ekip için kanton çapında teorik çalışmaları ve pratik denemeleri içerir. Simülasyon sınamaları yapılır. Sanal platformda uygulama yaparak sonuç alırlar.

Eğitim Programı
3 yıl sürer. 3 aylık dönemleri var. Her 3 ay sonunda 1 hafta bağlı ülke tatili var. 3 aylık dönem, haftalık ders takvimi yaşar. Günde 4 saat sınıf eğitimi var. (Ultrast öğrenciler için 8 saat.)
Kanton Eğitimi için Birinci Yıl
Haftada 5 gün sınıf ortamında ders verilir. “Konfed Sınıfı” oluşur. Haftada 5 gün uzmanlık sınıfında ders alan öğrenciler, haftanın 6. günü (cumartesi) konfed sınıflarında birleşirler. Yine 33 kişilik konfed sınıflarında 3 yıl boyunca haftada bir gün eğitmen desteğinde coğrafyaya dönük eğitim alırlar. Kendi uzmanlık dalında sağladıkları gelişimi, konfed sınıfında uygulama yönüyle kullanırlar. Konfed sınıfı, ders gününde, konfed sahası ile görsel iletişim sağlar. Yedek öğrencilerin sunumlarını izleyip yorum yaparlar. Üretim alanında proje/deney sonucu sağlanan gelişim izlenir. Sabit üs üretim alanında saatlık görev alışlar başlar.
Kanton Eğitimi için İkinci Yıl
Haftada 4 gün sınıf ortamında ders verilir. Haftanın 5. ve 6. günü konfed sınıflarında birleşirler. Konfed sınıf ders günü artar. Konfed sınıfları serbest alanlarda toplanabilir. Burç eğitim binası içindeki sınıf odaları değişim gösterir. Kanton eğitimi için sınıfların fonksiyonları artar. Aquapol içinde uçabilen öğrenciler kolaylıkla eğitim yerini bahçeye kaydırabilir. Eğlence yaşayabilir. (Her öğrenci için Aquapol izdüşüm sınırlarında kalma şartıyla ve hız limiti içinde uçuran giyim sunulur. Bu giyim kanton eğitimi başında sunulur.)
Kanton Eğitimi için Üçüncü Yıl
Haftada 3 gün sınıf ortamında ders verilir. Haftanın Perşembe, Cuma ve Cumartesi günlerinde konfed sınıfında ders verilir. Uzmanlık bilgisi ile kanton bilgisi birleşir. İkili eğitim sisteminde uzmanlık sınıflarındaki öğrenciler, kendi konfed sahasında edindikleri özgün bilgileri paylaşır. Benzer şeklide Konfed sınıfındaki öğrenciler kendi uzmanlık sınıfında edindikleri yeni bilgileri/fikirleri, konfed öğrencileri ile paylaşırlar. Eğitmen kadro için eğitim sonuçlarını görme imkanı olur. Burç eğitmen kadronun çapraz ziyaretçi olma süreci artar.       

Ultrast Öğrenciler için Kanton Eğitimi
Soyut açılımları artar. 4lü ultrast gruplar, kendi Konfed sahası için soyut çözümler üretmeye başlar. Uzmanlık eğitimi almış ultrast öğrenciler, kanton düzeyinde somut çalışmaları kolaylaştıracak soyut açılım sağlar. Tez konuları da soyut içerikli olur. Tez çalışmalarında 4lü çalışma grubu yeterli olur. Hansa kuruluşunda önemli detayları, wembolog uzmanı öğrenci kardeşlerine sunarlar. Kısmen burç eğitim binasında soyut eğitim uzmanlarına iliştirilerek eğitim verirler. Kanton düzeyinde görev alacak wembolog adaylarına kendi edindikleri çözümleri sunarlar. Aralarında karşılıklı iletişim kanton eğitim sürecinde artar. İlk 6 yıl süren kısmi izole ultrast eğitimi değişim yaşar. 8 saatlik ultrast eğitiminde ilk yarıda soyut eğitmenler ile birlikte farklı burç binalarında gezinti yaparlar. Sınıfları ziyaret ederler. Sınıfları gözlerler. Soyut analiz yaparlar. Öğrencilerin iç gelişimlerini kavramaya çalışırlar. Pozitif telkin ile iyileştirme denerler. Negatif düşünce kullanımını önleyici proje üretirler.
  
Kanton Tezi
12li tez çalışma grubu var. Bu aynı zamanda Eğitim sürecinin son yılındaki pratik süreçte birlikte çalışacak grup olur. Aynı konfed bağı yaşarlar. Tez konusunda 3 yıl boyunca birlikte çalışırlar. Tez konusunu 3 yıllık kanton eğitimi başında, sunulan tez konuları içinden seçerler. Tez konularını Aquapol yapay beyni hazırlar. Üst eğitmen kurulu hazırlanan tez konularını paketlere ayırır. Her tez konusu sadece bir konfed çalışma grubuna verilir. Böylece konfed çalışma gruplarının farklı tez konularında birbirleri ile işbirliği yapması sağlanır. Rekabet yok. Bilgi paylaşımı var. Kendi tez konusunda çıkış yolu arayan bir çalışma grubu, diğer çalışma grubundan kısmi destek alabilir. Aldığı desteği, destek yeri ile tez metnine iliştirir. Tez konusu seçiminde somut yaklaşım ön planda. Tez konuları belirlenmiş bir yaşam alanında çözüm/gelişim sağlamayı amaçlıyor. Teorik tez değil. Pratik yaklaşım içeren tez. Yapılan deney/projeler yaşam alanlarını kapsıyor. 12 wembolog uzmanı farklı bakışları ile tezi tamamlıyor. Kanton tezleri, görev sahasında yardımcı faktör taşıyor. Aquapol merkez binada toplanan kanton tezleri, gerektiğinde kanton sahasında çalışma yapan görevli wembolog kadrolara çözüm sunuyor.
  
Eğitmen Kadro Oluşumu
9 yıl sonunda eğitmen kadro tespiti tamamlanır. Her burç dilimi için 12 ayrı wembolog uzmanlığında gönüllü/teklif alan öğrenciler Aquapol yaşamında 10 yıl süre ile eğitimci sıfatı ile kalmak için seçilerek organize edilir. 12 x 12 = 144 öğrenci eğitmen olmak için son yıla girerler. Onların pratik eğitimi, eğitimci kimliği taşır. 12 Konfed sahasında 12li Eğitmen Çalışma Grubu, pratik alanda Üniversite ziyaretleri yaşar. Bir yıl boyunca üniversite ortamında eğitim analizi yaparlar. Kendi eğitim programlarını oluşturmak üzere gözlem yaparlar.
Benzer şekilde 8 soyut eğitmen kadro için ultrast öğrenciler içinden 4lü iki grup seçilir. Soyut becerilerini eğitmen sıfatı ile ardından gelen öğrenci kuşağına aktarmaya istekli olurlar. 8 soyut eğitmen, 8 ayrı konfed sahasından seçilir. Böylece bazı ultrast grupları 3lü olarak pratik sahada “Ultrast” görevi alır. Artı birleri Aquapol içinden onları destekler.