Pages

20120714

İKİNCİ 3 YIL / WEMBOLOG UZMAN EĞİTİMİ

(Master/ÜstLisans)

Wembolog olmak için Uzman Eğitim dönemi. İlk üç yılda alınan 1/12 oranında uzmanlık ön eğitimi üzerine gelişim sağlanır. 33 kişilik sınıf, uzmanlık dalında uzmanlaşır. Diğer uzmanlık dalları ile olan dolaylı ilişkisini geliştirir. Eğitim sırasında yeni yaklaşım üretimi başlar. Teorik eğitim bilgilerinde güncelleme yapılır. Öğrencinin hatalı eğitim bilgisini tespiti yaşanır. Aquapol eğitim sistemi canlı gibi gelişir. Esnek yapısı ile değişim yaşar. Merkez binadan yönetilen eğitim sürecinde Aquapol yapay zekası, eğitim gözleminde çözümler sunar. Üst eğitmenler, uzmanlık eğitiminde etkisini artırır.
Deney/Proje düzeyinde çalışma saatleri artar. İlk üçyılda ön planda olan 12 farklı wembolog dalı mensubu öğrenciden oluşan çalışma grup yaşamı değişmez. Aynı wembolog dalından oluşan uzman çalışma ekipleri oluşur. 33 kişilik sınıf içinde 3 kişilik “Uzman Çalışma Ekibi” oluşturulur. Her üç ayda bir bu ekipler çaprazlama değişim yaşar.
Uzman eğitimi sürecinde “Ultrast Öğrenci Grubu”, merkez binadan gelerek burç binasındaki 33 kişilik wembolog sınıfına konuk olur. Soyut açılım sağlar. Soyut uzmanlıkları için sınama yaşarlar.
Uzmanlık eğitiminin bir bölümü “Uzay Uzmanlığı” alanına ayrılır. Uzayda olası Wemb yerleşimi için çok yönlü çalışmalar yapar. Öğrencinin akademik ilerleyişinde değişim yaşanır. Eğitmen ve Üst eğitmen ekip, eğitim sürecinde deneyim kazanır. Kendi eğitim programlarını uygulama becerileri artar. Değişen dünyaya uygun program yenilemesi yaparlar.
Burç diliminde bulunan 12 eğitmen kadro, kendi uzmanlık alanı için üst eğitmen gruptan program desteği alır. Ders saatleri ve ilerleme için merkez binada oluşan yenileme çalışmalarından çıkarım sağlar. Proje üretimi artar. Proje kapsamında sayı ve içerik gelişir. Yapılan deneylerde somut başarılar sağlanır. Artık sabit üs adasında bekleyen üretim alanı için somut sunumlar başlar. Başarılı deney sonunda üretim modülü uygulaması için sabit üs aşaması yaşanır. Uzmanlık eğitimi sonunda bağlı ülke alanında sınanmış/onaylanmış üretim modülü aktarımı sağlanır. Yeni ürünlerin ve üretim tekniklerinin diğer dünya yerleşimlerine satışı başlar. Satış aşamasında, fiyatı alıcı belirler. Öğrenciler uzmanlık alanında sağladıkları somut üretim başarılarını değerlendirirler. Aquapol için sonrakı 10 yıl gelişim planında katkı sunarlar. Fikir oluşumu hızlanır. Uzmanlığın verdiği coşku yaşanır. Öğrencilerde görüş alanı artar.         

Eğitim Programı
3 yıl sürer. 3 aylık dönemleri var. Her 3 ay sonunda 1 hafta bağlı ülke tatili var. 3 aylık dönem, haftalık ders takvimi yaşar. Haftada 5 gün ders verilir. Pazartesi-Cuma arası 5 gün ders günü olur. Cumartesi günü Sabit üs üretim alanı ziyareti yaşanır. Üretim alanında proje/deney sonucu sağlanan gelişim izlenir. Sabit üs üretim alanında saatlık görev alışlar başlar.
Günlük toplam 4 saat uzmanlık dersi verilir. Her ders 20 dakika sürer. Ders arası süre 4 saat içinde yer almaz. Esnektir. (Ultrast öğrenciler günde 8 saat ders alır. Ek soyut ders alırlar.) Dersi tek Eğitmen yönetir. Üst eğitmenler konuk olur. Soyut eğitmenler konuk olur. Uzmanlık eğitim programında sınıf için tek eğitmen yönetimi yaşanır. Aquapol yapay beyni, uzmanlık eğitiminde bilgi sunar. Öğrencinin uyku dışı saatlerinde sürekli uzmanlık bilgisi almasını sağlar. Aynı uzmanlık alanında olan sınıf üyeleri arasında serbest saatler için fikir alışverişi sağlayan bahçe yaşamı planlanır. Bahçe ortamında “din, dil, spor, dans” içeren yaşam eğitimine “Fikir Bahçesi” çalışması eklenir. Uzmanlık yıllarında serbest saatlerde düşünce yoğunluğu artar. Wembolog öğrenciler için haftada 12 x 6 = 72 ders var. (Ultrast öğrenciler için haftada 24 x 6 = 144 ders var.) Ultrast öğrenciler 4lü gruplar halinde ait oldukları burç dilimi sınıflarına ziyaretçi olur. Soyut yaklaşım paylaşımı sağlanır. Üst eğitmenler burç eğitim binalarında ziyaretçi olur. Soyut eğitmenlerin, uzmanlık eğitiminde payı var. Öğrencilere soyut yaklaşım konularında destek olurlar. (Ultrastların uzmanlık eğitiminde program karmaşık ve zor. Ders saatleri çok. Çok sayıda eğitmen akışı var. 12 wembolog dalında aynı anda uzmanlaşma bilgisi alıyorlar. Hafıza ve algı gücü için başlarında aparat takviyesi var. Ultrast öğrencilerin soyut becerileri arttıkça, eğitim alma kalitesi de artıyor.

Uzmanlık eğitimi sonunda öğrenci kendini sınama şansı bulur. Becerisini sınar. 33 kişilik uzman sınıfında puanlama yapılmaz. Eşit statü yaşarlar. Başarıyı birlikte yaşarlar. İçlerinden kimsenin vazgeçmesine izin vermezler. Vazgeçme eğilimini Aquapol yapay beyni tespit eder. Evlenme ihtimallerini hesaplayan yapay beyin, uzmanlık düzeylerini de hesaplar. Uzmanlık bilgi düzeyini istenen düzeye çıkarmak için öğrencileri oda eşi düzeyinde bilgilendirir. Öğrencinin uzmanlık düzeyi bilgisini kimse ile paylaşmaz. Öğrencinin sır küpü olur. Aquapol yerleşiminde “zina” yapılmasına izin vermez. Evlilik güdüsü verir.
3 yılın bitiminde “Uzman” ünvanı almak için bağlı eğitmeni ve merkez bina üst eğitmen kurulu önünde kendini kanıtlaması istenir. Bir hafta süren kapalı mod sınama sürecini yaşar. Aquapol yapay beyni, ona bu süreç içinde bilgi akışı sağlar. Bir haftalık sınamanın amacı, fikir/çözüm üretimi. Uzmanlık alanında sahip olduğu bilgiyi işleme gücü ölçülür. Soyut ölçüm ağırlık taşır. Ezber bilgi tekrarı değerlendirmeye alınmaz. Bilgiye ulaşma yapay beyin yoluyla kolaydır. Dünyada kendi uzmanlık alanında kısa süre önce yaşanmış sorunlar, çözüm önerisi için kendisine sunulur. Tek olarak düşünme gücü ölçülür. Bir haftalık sınama sürecinde 33 kişilik sınıf üyelerine, aynı kapalı mod sınama süreci uygulanır. Bir hafta boyunca “görme” duyusu kapatılır. Süreç için öğrencilerin yaşam odalarında izole sistemi çalışır. Oda dışına çıkış yaşanmaz. Oda eşi de aynı anda kendi uzmanlığında bu sınamaya tabi olur. Yani oda içinde her öğrenci bir hafta yalnızlık yaşar.
Uzmanlık gücüne kavuştuğu konusunda “Üst Eğitmen Kurulu” onayı alan öğrenciler “Kanton Eğitim” aşamasına geçerler. Çok az sayıda düşük uzmanlık düzeyi yaşayan öğrenci için hızlı toparlama eğitimi sunulur.     

Uzmanlık Tezi
Tez yazım sisteminde grup çalışması var. Tez konusu tespitinde Aquapol yapay beyni öneride bulunur. 3 kişilik tez grupları oluşur. Aynı wembolog uzmanlığında farklı konfed bağında 3 öğrenci tez amacıyla birleşir. Uzmanlık alanında tez çalışması yaparlar. Tez konusunu uzmanlık eğitimi başında alırlar. 3 yıl sonunda bitirdikleri tezi merkez bina üst eğitim kuruluna sunarlar. Tez içeriğinde sadece yazı yok. Görsel malzeme, deneyler/projeler var. Sınamalar var. Tezin gelişimi var. Aquapol yapay beyni tüm tezleri içinde yedekler. Üst eğitmenler için eğitici olur. Aquapol eğitim sürecinin ilk 3 yılında inceledikleri dünya öğrenci tezlerinden ders alırlar. Tez hataları giderilir. İnsanlığın gelişimi için somut/soyut çözüm içeren tez oluşumu sağlanır. Öğrencilerin uzmanlık alanındaki becerileri tez konusu kapsamında gelişir. Tez konusu için diğer uzmanlık öğrencilerinden küçük destekler alırlar. Öneri sahibi destekçi öğrencilerin isimlerini tez metnine eklerler. Tamamlanan tezi tek bir öğrenci sahiplenmez. Biz bilinci artar. Uzmanlık tezi, sabit üs üretim alanında pratik uygulamalar için öncü olur. Başarılı tez sonuçları, bağlı ülkede somut üretim/değişim sağlar. Sınanmış tez çözümleri, modül olarak dünyanın farklı kanton(veya kantonvari) alanlarına sunulur. (Karşılığında hibe beklenir. Sunulan bilgi paketi karşılığında fiyat talebi yok. Ancak kanton yönetimi dilediği tutarı Aquapol için (gelecek 10 yıllık eğitim maliyeti için) bağışlar. Bu tutar çok düşük olabilir, çok yüksek olabilir. Kantonun gelir düzeyine bağlıdır. Böylece düşük gelirli kantonlara bilgi akışı engellenmez.)