(Bachelor/Lisans)
İlk 3 yıl dönüşümlü sınıflar var. 33 kişi, sınıf içinde beraber oturur. Her burç diliminde 12 ayrı wembolog uzmanlığı için 33x12 = 396 öğrenci eğitim alır. 33 kişi, ortak ana eğitim alır. Eğitim giyimlerinde aynı wembolog logosunu taşırlar. Sınıf dışı yaşamlarında 12 farklı uzmanlık mensubu öğrecinden oluşan “Teorik Çalışma Ekibi” ile çapraz deneyim paylaşırlar. Serbest saatlerinde 12li gruplar eğlenir. Böylece 12 sınıf arasında ders dışı saatlerde kaynaşma sağlanır. Eğitim wembolog öğrenciler için Pazar hariç günde 4 saat. (Ultrast öğrenciler Pazar hariç günde 8 saat ders görür.) 12li çalışma grubu paylaşım yaşar. Görev grubu oluşutururlar. Ana eğitim döneminde tüm sınıflarda eş eğitim görülür. Birbirlerinin uzmanlık dalında 1/12 oranında bilgi/deneyim kazanırlar.
Her yıl için 3 aylık (12 haftalık) eğitim dönemleri var. +1 hafta ise tatil haftası. Bağlı ülkeye hazırlanmış alanlarda 12li gruplar birlikte tatile gider. Tatil de eğitimin bir parçası sayılır. 12 farklı wembolog alanında uzmanlaşacak gençlerin birlikte tatili istenir. Böylece serbest saatlerinde düşünce/fikir oluşumu hızlanır. 12li grup, burç binası içinde 6 oda yan yana tutulur. Oda eşleri aynı grup içinde tutulur.
12li Çalışma grupları, her 3 ayda bir değişir. Aynı burç dilimi içinde değişim olur. Her 3ayda bir yaşam köşkü değişir. Öğrenci burç binası, 12li gruplara göre yeniden organize edilir. Yan yana 6 oda tahsisi sağlanır. Birbirlerine yakın olurlar. Akşam saatlerinde oda içinde eğlenirler. Eğitim dolaylı olarak akşam da devam eder. Farklı konfed işaretli 12li çalışma grupları dışında sabit 12li Konfed grubu oluşur. Oda eşleri aynı konfed kökenli. Belirlenmiş 6 aynı Konfed odası, Wembolog görevinde çalışmak üzere “Pratik Çalışma Grubu” oluşturur. Bunlar 9. yıl sonunda yarı pratik aşamada bir araya gelerek kendi konfedleri için göreve hazırlanacaklardır. 9 yıl boyunca aynı burç diliminde sürekli değişim ile diğer konfed gençleri ile bilgi/düşünce paylaşımını artırırlar. Ortak Wemb bilinci yükselir.
Wemb Ana Eğitim sisteminde 12li ekip (6 çift) 6 Konfed mensubu oda eşlerinden oluşur. Aynı burç dilimindeki 33 adet 12li ekip içinde 12 Konfed mensubu oda eşleri dönüşümlü dağılır. Oda eşlerinin aynı çalışma ekibinde olması sağlanır. Birbirlerine destek olurlar.
Sını eğitim teorik ağırlıklı. Ana wembolog eğitimi dışındaki diğer 11 alanda 1/12 oranında teorik bilgi sunulur. Kendi uzmanlığında yine 1/12 oranında öneğitim almış olur. 33 kişilik sınıfa, 12 ayrı burç wembolog eğitmeni dönüşümlü sınıf dersi verir. Ders programı düzenlenir. Ders saatleri 20 dakikaya bölünür. 4 saatlik günlük ders sürecinde: 20 dakika x 12 ders sunulur. Ders araları kısa ve 4 saatin dışında. Sınıf ders başlangıcı gün doğumuna paralel işler. Öğrenciler gün doğmadan uyanır. Kahvaltı süreci gün doğmadan biter. Gün doğum anında ilk dersin ilk saati başlar. Güneşin orta noktadan geçmesinden önce ders saatlerinin bitmesi istenir. Serbest saatlerde günün dersleri hakkında fikir/düşünce paylaşımı sağlanır. Dileyen öğrenci gruplarının su altı deney/proje katlarında olması sağlanır. Ders saatleri dışında gündüz sürecinde görevler var. Görev süresi 2 saat. Görev eğitimi, görev yerinde verilir. Görev eğitimini humanoidler sunar.
3 yıllık ilk süreçte “Wembolog” ortak duygusu gelişir. Ana eğitimde tüm uzmanlık alanlarında temel eğitim sunulur. Wemb düzeni konusunda somut/soyut uyanma yaşanır. Potansiyel Konfed bilgisi artar. Dünya dışı uzay yaşamı konusunda bilgi artar. Öğrenci için hızlı değişim yaşanan dönemdir. Öğrenciler arasındaki farkların azalmaya başladığı dönemdir. İlk dönem, dünyanın farklı yerlerinde bulunan yanlış bilgi ve yaşam tarzlarından kurtulmanın sağlanmasıdır. Wemb bilinci aldıkça, geldikleri yerdeki yanlışlar fark edilir. 16-19 yaş dönemindeki gençlerde soyut gelişim hızlanır. Olması gereken konusunda teorik açılım somut örneklerle sunulur. Eğitmenlerin sunumları önemli. Eğitmenler, merkez binada üst eğitmenler tarafından desteklenir ve denetlenir. Yanlış eğitim sunumu önlenir. Eğitim sorunları çözülür. Eğitimde pozitif yaklaşım benimsenir. Not verme, öğrenciler arasında derecelendirme yapılmaz. Eleme sırasında yapılan puanlama, wembolog eğitiminde yoktur. Eğitimde başarı var. Öğrenci kazanmaya odaklanır. Öğrenci wemobolog olmaya odaklanır. Eğitim sürecinde yaşadığı sorunların çözümünde bağlı eğitmen yanında olur. Üst eğitmen burç eğitim binalarında kısa süreli sunumlar yapabilir. Öğrencilerin uyum sorunlarını yine öğrenciler giderir. Öğrenciler arasındaki desteğin artması için davranış bilgisi arttırılır. Aile/akraba/bağlı toprak özlemi giderilir. Ders saati dışında istedikleri zaman görüntülü iletişim ile akraba bağı tutulur. Öğrencilerin mutluluğu için serbest saatlerde aktivite olur. Böylece ders saatlerindeki neşe ve öğrenme arzusu artar. Uyku saatlerini azaltan bir sistem var. Günde 8 saat uyumanın verdiği kayıp anlaşılır. Günde 4 saat uykunun yettiğini görürler. Buna uygun hava ve su girişi sağlanır. Gece 12 den sonra yapılan 4 saatlik uyku, beden dinlenme ihtiyacına yetmeye başlar. Kız ve erkek öğrenciler arasında “kardeşlik” duygusu gelişir. Pozitif düşünce artışı artar.
Eğitim Programı
3 yıl sürer. 3 aylık dönemleri var. Her 3 ay sonunda 1 hafta bağlı ülke tatili var. 3 aylık dönem, haftalık ders takvimi yaşar. Haftada 6 gün ders verilir. Günlük toplam 4 saat ders verilir. Her ders 20 dakika sürer. Ders arası süre 4 saat içinde yer almaz. Esnektir. (Ultrast öğrenciler günde 8 saat ders alır. Ek soyut ders alırlar.)
Wembolog öğrenciler haftada 12 x 6 = 72 ders var. (Ultrast öğrenciler için haftada 24 x 6 = 144 ders var.) Sınıf eğitimi, eğitim binası su üstü katlarında verilir. Sınıf içi yerleşimi ergoniktir. Eğitimin ciddiyetini sunar. Öğrenciyi derse odaklar. İlgiyi artırır. 4 saat süren günlük sınıf eğitimi dışında, bahçe ortamında özgün eğitim var. Başlarında bir eğitmen olmadan 4 grup eğitimi alırlar. Eğitim yeri burç dilimi bahçe alanıdır. Eğitim süresi yine 20 dakika. Ancak ders zamanlamasını 12li çalışma grubu kendi içinde ayralar. 33 kişilik sınıf yerine 12li çalışma grubu birlikteliği bahçede yaşanır. Serbest ortamda eğitim yaşarlar. Eğitimi yönetmeyi öğrenirler. Bahçe eğitim programını merkez binadan alırlar. Bahçe eğitimi gündüz veya akşam olabilir. Bahçeler akşam karanlıkta kalmaz. Loş aydınlatma ile renk cümbüşü yaşatır. Mezun olacak wembologlar için bahçe eğitimleri hoş anı bırakır.
Bahçede 4 Grup Eğitimi
Sarı Din Eğitimi
Mavi Dil Eğitimi
Kırmızı Spor Eğitimi
Yeşil Dans Eğitimi
Bu dört eğitim, uzmanlık alanı dışında, yaşamla ilgili eğitimdir. Görev yıllarında ihtiyaç olunan bilgileri içerir. Tüm dünya dini görüşleri aktarılır. 12 konfed dil eğitimi verilir. Sosyal yaşamda ihtiyaç duyulan spor eğitimi verilir. Rekabete dayanan sporlar yerine bireysel beden gelişimi amaçlı sporlar tercih edilir. Tam yüzme eğitimi gibi. Ayrıca dans eğitimi verilir. 10 yıl sonunda tüm dünya dansları hakkında bilgi sahibi olur. Gerektiğinde ve istediğinde dans yeteneğini gösterebilir. Dans eğitimi içinde müzik eğitimi de var. İstediği müzik enstürmanlarını kolayca öğrenebilir. Özellikle piyona eğitimine özen gösterilir.
12 uzmanlık eğitimi, ilk 3 yıl, 33 kişilik 12 sınıfta verilir. 3 yıl sonunda öğrenciler her dalda 1/12 oranında bilgi sahibi olur. Sonraki 3 yıl içinde kendi uzmanlık eğitimi artar. Son 3 yılda doktora tarzı (kanton yaşamında çözüm sunan) bilgi üretimi başlar. Ana uzmanlık dalında eğitimci gibi davranma yeteneği alırlar. Son 1 yıllık pratik yaklaşıma hazırlık yapar. Kendi tezlerinde ekip çalışması yapar. 33 kişilik wembolog sınıfında birbirlerine tam destek olurlar. 12 kişilik çalışma grupları 9 yıl boyunca, 24 saatlik yaşamda görev paylaşımı sağlar. İletişim sağlar. Her üçyda bir değişim yaşayan çalışma grupları, aynı burç diliminde insan ilişkilerini geliştirir. Öğrencinin hoşgörü bakışını artırır. Farklı kültürler karşısında ufku gelişir. Sabit fikirler esner.
12li ÇALIŞMA GRUPLARI
3 ayda bir değişim yaşar. İçinde 6 Konfed izi taşır. Kendisi gibi 2 çalışma grubu ile birleşir. Böylece 36 kişilik çalışma sınıfı oluşturur. Bunlar su altı alanlarında proje/deney çalışması yapar. 12li çalışma grubu ile diğer 2 grup arasında rekabet değil işbirliği yaşanır. 36 kişilik 3lü grup ittifakı içinde 12 Konfed izi var. Teorik ders saatleri dışında pratik yaklaşımı artırır. Öğrencinin geldiği ülkeye ait tabularını yıkar. İnsanlık için ortak duygu hissi artar. 12li çalışma grubu ve bağlı su altı proje/deney üretimi önemli. 3 yıllık wemb ana eğitim sürecinde, gelişim sağlar. Eğitmenlerden bağımsız kendilerini eğitme güçleri artar.
3 yılın sonunda her öğrenci ana eğitim konusunda yeterlilik testi yaşar. 12 gün süren test sürecinde. Her gün bir uzmanlık dalındaki ana eğitim becerisi işlenir. Aquapol yapay beyni öğrenciye bilgi desteği sunar. Test süreci konuşma şeklinde geçer. Gelen sorulara verilen cevaplar analiz edilir. Sahip olduğu bilgi düzeyini kullanma becerisi anlaşılır. 12 günün her bir gününde, 3 yıl boyunca kendi uzmanlık bilgisini veren eğitmen tarafından teste tabi tutulur. 12 günün her birinden başarı sağlaması istenir. Çok az sayıda öğrencide bazı uzmanlık dalında 1/12 düzeyi altında bilgi kullanımı tespiti yaşanır. Bu öğrenciler için hızlı bilgi aktarımı verilir. Öğrenci kaybı yaşanmaz. Bu durumun öğrenciden değil eğitim sisteminden kaynaklanabileceği düşünülür. Eğitim hatalarının tespitinde bu test süreci önemli.
Ana Eğitim Tezi
3 yılsonunda sunulması istenen tez konusu olmaz. Ancak 1/12 wembolog uzmanlığında dünya üniversitelerinde hazırlanmış tezleri inceleme süreci yaşanır. Çok yönlü tez irdelemesi yaşanır. Üst eğitmen kurulu tarafından onaylanmış tezler, öğrenci sınıflarına inceleme amaçlı dağıtılır. Tez yazımındaki hataları bulmaları sağlanır. En başarılı tez çalışmalarında bile anlatım/çözüm hataları bulma yoluna giderler. Kendi tez oluşumunda tutarlı yaklaşım sahibi olurlar. İleride hazırlayacakları tez çalışmalarında somut delile dayandırma mantığını geliştirirler. Deney çalışmasını teze uygun yapma isteği artar. Teze konu projelerde grup çalışmasının önemini kavrarlar. Tek kişi tarafından yapılan tez çalışmalarındaki tek yönlü bakışın zaafını görürler. Çok yönlü bakış için birden fazla öğrenci tarafından tez yazımı gereğini anlarlar.