(“W.Dr.” ünvanı)
Kanton eğitiminde birlikte çalışmalar yapan konfed çalışma grubu için pratik alanda eğitim süreci başlar. Olası konfed sahasında gözlem var. 12li Konfed çalışma grubu birlikte hareket eder. Eğitmen kadro onları uzaktan destekler/denetler. Onların bir yıllık ziyaret planını önceden oluşturur. Bir yıllık ziyaret/gözlem planını yönetir. Konfed düzeyinde wemb dönüşümü için gözlem yaparlar. Gittikleri yerde konferanslara katılırlar. Aldıkları eğitim ve değişim hakkında meraklı gözlere bilgi sunarlar. Üniversite ortamında gençlere wemb bilinci sunarlar. Wemb düzeni hakkında pozitif telkin verirler. 4lü ultrast grup, 33 adet çalışma grubuna bu süreçte destek olur. Üniversite ziyaretlerinde gözlem yaparlar. Eğitim hatalarını bulurlar. Üretim sağlamayan eğitim alanlarını tespit ederler. Konfed sahasında izin veren ülkelerde üretim sahalarını gezerler. Görev alacakları yıllar için detay incelemesi yaparlar. Her öğrenci kendi uzmanlık alanında görüş alanını geliştirir. Teorik bilgiyi, pratik alanda kullanma beceresini artırırlar. Tez konularına bağlı gelişim gösterirler.
Uzman öğrenciler, kendi uzmanlıklarında aynı şehirdeki farklı yerlere dağılırlar. Üretim yönetimine konferans verirler. Bilgi birikimlerini pozitif yönde aktarırlar. Bulduklaı yeni üretim teknikleri hakkında ön bilgi verirler. Kanton dönüşümü kabul eden yerleşim alanlarındaki olası gelişim hakkında topluma görsel bilgi sunarlar. Kendi insanları olduğunu gören konfed insanlarında ilgi artar. Bir yıllık uygulamalı eğitim, wemb düzeni kuruluşu için önemli aşama. Eğitmen kadronun uzaktan desteği sürekli. Konfed sahasında karşılaşabilecekleri negatif yaklaşımlarda cevap verme mekanizmısını geliştirirler. Pozitif düşünceyi sunarlar. Umut verirler. Fakirlik kısır döngüsünü kırmanın kolaylığını anlatırlar. Üretimin insana mutluluk vereceği hansa yapısı için uygun planlar oluştururlar. Gözlemleri sonucu yerleşim birimlerinde en uygun hansa yapısını analiz ederler. Hansa kurulum başarı olasılığını hesaplayan programlardan destek alırlar. İnsan faktörünü inceleme şansı bulurlar. Dini inançların, yöresel törelerin kanton kurulumuna etkisini görürler. Kanton sahasında farklı insan grupları arasında yaşanan fikir çatışmasını görürler. Bu konularda uzman öğrenciler çözüm paketleri oluşturur. 9 yılın eğitim birikimini bir yıl boyunca pratik sahada kullanırlar. Mezun olduklarında ve wembolog olduklarında birlikte çalışacakları 12li grup için uygun çalışma zemini ararlar. Konfed sahasında “Kanton Teklifi” için olumlu görüş bildiren yerel yönetimlere odaklanırlar. Yerel yönetimlere kanton oluşumu için birleşme teklini verirler. Hukuki alt yapı için destek isterler. Ülke yönetimine, istekli yerel yönetimlerle çalışma isteklerini bildirirler. 1 yıllık pratik saha çalışması sonunda, nerede kanton dönüşümü yapabileceklerini tespit etmiş olurlar. Böylece çalışma grupları, aynı konfed alanında farklı yerel yönetimlerle karşılıksız işbirliği kurmuş olurlar. Karşılığında ücret talep etmezler. Wembolog görevi, insanlığa adanmıştır. Sadece görev sürecinde yaşam giderlerini karşılayan yerel yönetim 12li wembolog ekibi, hızlı kanton dönüşümü için alt yapı desteği sunar. Kanton dönüşümüne yasal onay veren yerel yönetimden hazırlık protokolünü gerçekleştirmesi istenir. Kısa ve etkili protokol ile yerel alanda insanların üretim istekleri artar. Hansa uzmanlığına giden küçük beldelerde gelişim isteği artar.
Aquapol yaşamında ilk 9 yıl burç/sınıf eğitim var. Son bir yılda wembolog eğitimi Konfed sahasında yarı pratik statüde. 12li konfed wembolog ekibi birbirini eğitir. Pratik yaşama hazırlık eğitimi başlar. Yedeklerin yüksek desteği var. Pratik saha çalışmasında yedek öğrenciler 12li çalışma grubu ile birleşir. Onların ev sahibi olur. 1 yılın içinde 12 hafta süre ile dış saha gözlemi var. 1 hafta süre ile ilim şehrine dönerek sınıf eğitimi, bilgi paylaşımı, fikir oluşumu var. Gözlem sürecinde deneyim var. Böylece yılda toplam 48 hafta süren dış gözlem sağlanır. 4 hafta süren Aquapol içi gözlem paylaşımında diğer konfed çalışma grupları ile ortak görüşmeler yaşanır. Kanton teklifine olumul bakan ve istekli yerel yönetimler hakkında merkez binadan puanlama yapılır. Başarı olasılığı yüksek yerel yönetimlere öncelik verilir. Yerel alan seçiminde barış ortamı aranır. Gözlem süreci bu yönüyle önem taşır.
Pratik Gözlem Raporu
Kanton eğitiminde 12li tez çalışma grubunda birleşen öğrenciler, wembolog görevi öncesinde kendi konfed sahalarında çok yönlü gözlemler yapar. 9 yıllık eğitim birikimi sonucu fikir üretimi yaşarlar. Pratik yaşam sahasında sorunları tespit ederler. Sorun çözecek önerileri geliştirirler. Tez tarzı bir çalışma değil. Gözlem detayı içeriyor. Tüm konfed sahasını gezen 12li çalışma grubu, birlikte gözlem raporunu hazırlar. Gözlem raporuna önerilerini eklerler. Kendileri gibi 33 çalışma grubu daha aynı konfede sahasında gözlem yapar. Aralarında rekabet olmaz. Her çalışma grubunun bakışı farklı olabilir. Birinin göremediği sorunu bir başka grup görebilir. 1 yıllık pratik saha gezisi sonunda gözlem raporlarını merkez binaya sunmak için Aquapol yaşamına geri dönerler. 10 yıllık eğitim sürecinin son haftalarında “Pratik Gözlem Raporu” paket halinde sunulur. Aquapol yapay beyni raporu alır ve yedekler. Raporlar birleşir. Konfed sahası için özgün çözümlerin bileşkesi çıkar. Üst eğitmen kurulu, gözlem raporları için puanlama yapmaz. 33 çalışma grubu arasında konfed bazlı başarı sıralaması yapmaz. Gözlem raporu için sadece “yeterli” cevabı verir. Yetersiz görülen gözlem raporları için bağlı çalışma grubu aquapol içinde “Rapor Geliştirme” işlemi için bir hafta kalır. Olumsuz durumları pozitif algılayacak eğitimi aldıkları için üzülmezler. Üst eğitmen tavrı olumlu.