Yaşam mutluluk vermeli. İnsan yaşamını bir amaca adamalı. Boş yere üzülmemeli. Sevincini paylaşmalı. Dünya yaşamında gelişim göstermeyi bilmeli. Yaşamını plana almalı. İnsanlık bir bütün. Yeni kuşaklar öncekilerden ders almalı. Aynı hatalar tekrarlanmamalı. Eğitim yaşamında hata analizi var. Aquapol yaşamında ortaya çıkan negatif duyguları önleyen davranış tarzı var. Öğrenciler nasıl mutlu olacaklarını öğreniyor. Eğitmenler nasıl mutlu edeceklerini biliyorlar.
Yaşam planında soyut yaklaşım var. Öğrenciler yaşamda pozitif olmayı öğreniyor. Olumlu olmayı öğreniyor. Affedici olmayı öğreniyor. Öğrenciler kendilerini insanlığa adıyor. Maddi çıkar beklentileri ölüyor. Kardeşlik duygusu artıyor. Yaşamın soyut yönünü keşfediyorlar.
Aquapol yaşamında renk kullanımı var. Siyah ve beyaz renk kullanımı sınırlı. Aquapol yerleşiminin her yanında canlı renkler var. Değişen renkler mutluluk veriyor. Yaşam dışa dönük. Sosyal yönü var. Serbest saatlerde kıyafet tarzı neşe veriyor. Giyimde renk coşkusu var. (Merkez bina içi sarı renk ağırlıklı. Su üstü piramid sarı renkli. Altın gibi parlıyor. Güneş piramidi adını almış. Eğitim su üstü binası kırmızı renk ağırlıklı. Dış duvar görünümü de kırmızı. Öğrenci yaşam binası ve bahçeleri yeşil renk ağırlıklı. Yeşilin farklı tonları var. Teraslar bile yeşil bitkilerle dolu. Öğrenci yaşam binası içinde yeşil tonları var.)
Aquapol içine giren öğrencilerde değişim var. İmanda değişim yaşanıyor. Bağlı kültürün doğrularını sorgulama becerisi gelişiyor. Özgür yaşam ortamda öğrencilerin iman tercihi gelişiyor. Wemb bilinci yaşama uyarlanıyor. İnsana “kardeş” gözüyle bakma eğilimi artıyor. Karşı cinse pozitif yaklaşım artıyor. Negatif duygu gelişimini önleyen düşünce tarzı gelişiyor. İmanda yaşanan yükselme, yanlış iman detaylarını ortaya çıkarıyor. Öğrenciler karşılıklı iman hatalarını ortaya çıkarıyor. Aileden gelen hatalı bilgiler tespit ediliyor. Öğrenciler kendi istekleri ile iç dünyalarında değişime yöneliyor. Aile/akraba bağı nedeniyle devredilen iman yerine, kendi özgür iradesi ile seçilen iman yaşanıyor. İman tercihi ve değişimi, diğer öğrencilerde hoşgörü ile karşılanıyor. Öğrenciler birbirlerinin iman tercihleri konusunda negatif telkin yapmıyor. Karşılıklı anlayış yaşanıyor. Eğitmen kadro kendi imanlarını yansıtma eğiliminde değil. Öğrencilerin özgür tercihlerini yapması için tüm iman tercihleri subjektif telkin olmadan aktarılıyor. “Lillah” moduna geçen öğrenciler var. “Wemb” ile “Kuran” bağlantısını irdeleyen öğrenciler var. Wemb düzeni kuruluşu için “Kuran” içinden ipucu çıkaran öğrenciler var. Proje/deney aşamasında “Kuran” detaylarını kullanan öğrenciler var. Öğrenciler 10 yıllık eğitim sürecinde iman boyutunda gelişiyor. Mezun olduklarında kendi özgür tercihleri ile yöneldikleri yolda ilerliyorlar. Yuva kurduklarında iman boyutunda çocuklarını özgürlük sunuyorlar. Çocukları anne/baba iman tercihini robot gibi almak zorunda kalmıyor. Hoşgörü düzeyi artıyor.
Aquapol yaşamında müzik mutluluk veriyor. Ders saatinde bile sessizlik yok. Hoş bir müzik, ders ilgisini artırıyor. Günün her saatinde hoş müzik esintileri var. Yaşamın parçası gibi. Deney/proje sürecinde bile müzik esintisi var. Öğrenciler kendi beğenisinde bireysel müzik dinleyebiliyor. Bunu genelde oda yaşamında yapıyor. Ortak alanlarda müzik çok yönlü. Neşe verme amaçlı. Bahçe yaşamında sunulan müzik dans etmeye teşvik ediyor. Birbirinden hoşlanan öğrenciler için Aquapol yapay beyni sürpriz hazırlıyor. Romantik dans müziği sunuyor. Onları dans yoluyla yakınlaştırıyor. Mutsuz oldukları tek bir an bile kalmıyor. Oda yaşamında müzik etkin. Ders çalışma sürecinde akşam/gece saatlerinde, oda içi müzik, hafızayı kuvvetlendiriyor. Ders bilgisini hatırlama konusunda müzikli depolamayı öğreniyorlar. Müziğin soyut etkisi biliniyor.
Aquapol yaşamında müzik esintisine koku eşlik ediyor. Bahçe yaşamında çeşit çeşit çiçek şöleni var. Kokuları gelişmiş. Öğrenci oda yaşamında teras alanında koku şöleni var. odaların içinde taze hava var. Hava güzel kokular taşıyor. Akciğerlerin sağlığı için kokulu hava, insan vücudunu temizliyor. Solunum sistemini koruyor. Teraslar arası geçiş var. Her teras özgün. Teraslarda farklı çiçekler, farklı kokular sunuyor. Kokular doğal kökenli. Koku faktörünün eğitimndeki etkisi biliniyor. Koku, eğitimde gelişim sağlıyor.
Aquapol yaşamında pet hayvan katkısı var. Farklı amaçlarla kullanımı var. Asıl amacı insanda mutluluk oluşumu. Sayıları kontrol altında. Görsel mutluluk veriyor. Dokunma yoluyla insanda huzur sağlıyor. Pet hayvanlarında pozitif değişim sağlanıyor. Pet dili çözülüyor. Aquapol yaşamında pet hayvanları öğrencilere aile duygusu veriyor. Hayvan/bitki sevgisi artıyor.
Aquapol yaşamında yüz ifadesi pozitif. Negatif ifadeler ile üzüntü yaymıyorlar. Göz teması var. Gözle selam var. Irklar arası ayrım yok. Öğrenciler arasında kardeşlik duygusunu geliştiren paylaşımlar var. Boş söz yok. Negatif sözçük kullanımı yok. Karşılıklı saygı var. Küskünlük, kırgınlık gidermek için özel yöntemler var. Neşe getiren ortak yaşam olgusu var. Negatif insan davranışı yok. Üzen davranış yok. Wemb yaşam tarzı gelişiyor. Frekans farkı ilk yıl sonunda bitiyor. Ortak yaşam duygusu gelişiyor. Mezun olduklarında wembolog duygu bağı korunuyor. Konfedler arası fikir paylaşımı devam ediyor. 4800 genç birbirlerine bğlanıyor. Yedekleri ile konfed sahasında birlite çalşıma yapabiliyorlar. Bu nedenle yaşam planı var. Davranışlarda olumlu/affedici tavır var.
En uygun oda eş sistemi var. Seçim aşamasında uzun aquapol yaşamı için en uygun aday eşleştirmesi yapılıyor. Yaşamın oda içi paylaşımında kolaylık sağlanıyor. Öğrenciler aynı odayı paylaşmayı öğreniyor. 12li çalışma gruplarında doğru davranış sahibi olmayı öğreniyor. Pozitif telkin yöntemi ile konuşmayı öğreniyor. Aile davranış detaylarını öğreniyor.
Evlenen öğrenciler için aile sorumluluğu başlıyor. Bebek için ek yaşam detayları alınıyor. Kız öğrenci doğum sürecinde destek alıyor. Eşi onu destekliyor. Kız öğrenci doğuma yakın da olsa derslerine devam ediyor. Bebekler öğrenciler arasında evliliği teşvik ediyor. Bebekler eğitime neşe veriyor. Doğum, merkez binada yapılıyor.
Her üç ayda bir yaşam odaları değişiyor. Bir haftalık dış gezinti dönüşü yeni odalarına geçiyorlar. Humanoid destek ekibi, tatil haftasında değişimi hazırlıyor. Yaşam sürekli yenilenme/değişim sunuyor. Oda eşleri birlikte diğer burç binalarını serbest saatlerde ziyaret ediyorlar. 4800 öğrenci arasında tanışma tamamlanıyor. Yalnız yaşam yok. Dışa dönük yaşam var.
Bahçe Yaşamı
Ders saati dışında gezinti, yürüme, dans, sohbet, eğlence yeri. Akşam aydınlatılır. Aydınlatma beyaz dışında tüm renkler olabilir. Bahçeler iki burç dilimi arasındaki boşluğu dolduruyor. Ortak kullanım alanı. Yaşamın ortak alanı. Bahçede evcil hayvanlar var. Ait olduğu burç binası logosunu boynunda taşıyorlar. Bahçe zemini düz. Toprağı ince. Bahçe derinliğinde alt katmanlar var. Orada taze gıda üretimi var. Bu üretim çeşitlilik sunuyor. Çok çeşitli gıdalar burada üretiliyor.
Köpek (özel türler), kedi (özel türler), kuş (özel türler), At (özel tür) var. Sayıları belirli. Mesela Apuapol yaşamında toplam 2 at var. Bun atlar merkez binaya bağlı. Mutluluk veriyor. Her burç binasını sembolize eden bir çift köpek ve bir çift kedi var. Deney fareleri, merkez bina ve eğitim binası su altı katmanlarında var. Arılar var. Bahçe yaşamında arılar geziniyor. İnsana zarar vermiyorlar. Ağaçlarda ve çiçeklerde geziniyorlar. Karıncalar var. Özel yaşamlarındalar. Ezilmeye karşı üstü saydam kaplı. Karınca kolonileri kontrol altında. İstem dışı yayılmaları önleniyor. Öğrenciler ve eğitmenler hayvan/bitki gözlemi ile bilimsel açılım sağlıyor. Wemb düzeninde iyileşmi sağlayan fikirler oluşturuyorlar. Bahçe bitkileri, gıda amaçlı ağaçlardan ve gölgelik veren salkımlardan oluşuyor. Çok çeşit var. Toplam 12 ana bahçe var. Her bahçenin içeriği farklı. Her bahçenin görünümü farklı. Bahçe görevi var. Bahçede zevk için üretim yapan öğrenciler var.
Oda Yaşamı
Günün belirlenmiş saatlerinde oda içi yaşam var. Oda iki öğrenci arasında paylaşımda. Kız ve erkek öğrenci odayı belirlenmiş yaşam tarzına uygun kullanıyor. Wemb tarzı yaşam oluşumunu başlatıyorlar. Teras alanında yan komşularla birlikte zaman geçirme eğilimi artıyor. Odaya misafir alma veya başka odaya misafir gitme eğilimi artıyor. Oda içinde sosyal yaşam var. Teras alanında 12li grupların gece sohbetleri var. Wemb düzeni hakkında fikirler teras alanında gelişiyor. Karşılıklı konuşmalar pozitif yönde. Yanlış ve hatalı davranışlar karşısında diğer öğrencilerde kazanmaya dönük uyarı tarzı gelişiyor. Kalp kıran cevap verme yöntemi terk ediliyor. Öğrencinin geldiği kültürdeki yanlış davranış kalıpları, bir yıl içinde, aquapol yaşamında terk ediliyor. Yerine doğru davranış kalıpları yerleşiyor. Öğrenciler birbirlerine doğruyu öğretiyor. Oda yaşamı doğru olanı öğrenmek için uygun ortam sunuyor. Teras alanında 12li paylaşımlarda yanlış davranışlar tespit ediliyor. Yapay beyin, her oda için ayrı ses kalıbı ile özelleşiyor. Sohbet eden öğrencilere davranış hatalırını hemen bildiriyor. Tatlı sesi ile uyarıyor. Gülümseten tarzda doğruyu sunuyor.
Eğlence Yaşamı
(Balo/Dans Faktörü)
Özellikle akşam saatlerinde çoşkulu eğlence ortamı var. Öğrenciler ders sürecinden çıkınca serbest saatlerini doğru değerlendirmeyi öğreniyorlar. Balo birleşimlerinde çoşkulu danslar var. Öğrencilerde bedeni doğru kullanma tarzı gelişiyor. Giyim konusunda uzmanlaşıyorlar. Doğru giyim ile kendine güvenleri artıyor. Dans eğitiminde aldıkları bilgiyi, balo sürecinde uyguluyorlar. Dans etme mutluluğu artıyor. Birbirini sevmeye başlayan öğrencil eşleri için balo süreci mutlu hatırlar sunuyor. Öğrenciler, odalarında balo kıyafetlerini hazırlar. Oda dışına balo kıyafeti ile çıkar. Öğrenci binasında telaşlı yürüyüş başlar. Balo alanına ulaşma telaşı. Oda eşi ile birlikte dans ederler. 12li grup olarak ortak masa başında otururlar. Kültür farklarını geride bırakırlar. Tabularını yıkarlar. Wemb yaşam tarzını tadarak geliştirirler. Eğitmen kadro, eğlence yaşamında, öğrencilere eşlik eder.
Proje/Deney Yaşamı
Öğrenci ve eğitmen kadro için birlikte yaşam sürecinin bir parçası. Proje ve deney üretiminde esnek yaklaşım var. Mutluluk veren çalışma tarzı var. Üretim yapma çoşkusu var. Bu süreç yaşanırken kıskanma duygusu yok. Rekabet duygusu yok. Proje/deney grupları arasında sınırsız bilgi paylaşımı var. Eksik bilgileri karşılıklı tamamlama istekleri var. Çalışmaların sabit üs alanında somut üretime geçmesi onları mutlu ediyor. Yaşamların üretmenin mutluluğu var. İnsanlığa faydalı olma duygusu var. Wembolo olma isteğini artıran çalışmalar var. 12li çalışma grubu, serbest saatlerde proje/deney düşüncelerini paylaşmaya devam ediyor. Serbest saatlerde birlikteler. Aquapol yaşamında ortak zaman geçirme eğilimi var. Proje/deney konularında negatif üretim yok. Öğrenciler arasında iletişim tam. Üretime konu proje/deney gelişiminde kırgınlık hali, yapay beyin gözetiminde. Olası mutsuzluk hali, yapay beyin gözetiminde. Soyut destek var. Öğrencileri ve eğitmen kadroya yapay beyin sürekli moral desteği sunuyor. Zamanı doğru kullanmayı öğreniyorlar.
Eğitmen Ailesi
Çocukları ile birlikte, mekez binada yaşıyorlar. Çocukların tüm ihtiyaçları karşılanıyor. 13 yaş altı çocukların temel eğitimi çin “Bağlı Ülke Çocuk Okul/Eğitim programı” uzaktan uygulanıyor. Eğitmen olmayan eş için, aquapol yaşamı için “görev” alıyor. Bu eşlerin aldıkları görevler: liman yönetimi, aquapol güvenlik yönetimi, stok yönetimi (ihtiyaç/lojistik), sabit üs geçiş görevleri (3 günü aşmıyor). Üretim alanı desteği/denetimi, otel misafir karşılama, sabit üs limanı malzeme karşılama görevi.
ÇİFT ODA YAŞAMI
Eşleşmeler farklı burç gençleri arasında. 12li ekip (eğitim sürecinde) 12 burç izi taşır. Dişilerin yükselen burçları, burç dilimi dağılımında kullanılır. Burç binasında yükselen burç ortaklığı yaşanır.
2li Oda Yaşamı
En iyi anlaşabileceği karşıt cins seçilir. Eş olabilirler. Seçimlerinde özgürler. Aynı burç binasında eş seçebilir. 10 yıl boyunca bekar kalabilir. Ancak telepat ikna yaşatabilir. İstenen: 10 yıl sonunda evli çıkış yapmak. Wembolog ailesi olmaları isteniyor. Aynı konfed aile seçimi arzulanır. Farklı Konfed üye evlilik olursa, mezun olurken hizmet edecekleri Konfed sahasını seçerler. 10 yıl içinde eğitim sırasında anne/baba olabilirler. Eğitimleri aksamaz. Robot desteği var. Anne yükü hafif.
3+1 Ultrast Yaşamı
Birbirleri ile aynı odada. 4 kişilik (2*2) oda. Eş olabilirler. İsterlerse wembolog ile evlenebilirler. 10 yıl sonunda, hepsinin kendi içinde evlenmesi istenir. Mezuniyetlerinde aile olmalılar. Wemb için yaşamalılar. “Lillah” yemini sadece Allah imanı olanlar için. Wembologlar iman boyutunda özgür. Negatif iman yok.
10 yıl içinde doğan bebekler için bahçe yaşamı var. Aquapol içinde gerçekleşen her doğum gecesinde Merkez bina alanından yukarıya havai fişek gösterisi yapılır. Bebekler ilk altı ay merkez bina sahasında gelişim desteği alır. Anne/baba serbest saatlerinde bebeklerinin yanında olur. 6 ayı biten bebek, anne/baba yaşam odasına alınır. Eğitim sürecini aksatmayacak şekilde yaşam programlanır. 2 yaşına kadar bebekler anne/baba ile derslere girebilir. 2 yaşın üzerindeki çocuklar, merkez binadaki çocuk merkezinde ortak eğitime başlar. Böylece eğitim yaşamı aksamaz.