Pages

20120714

13A) YAŞAM BİNASINDA ODA PLANI


Aquapol yerleşiminde merkez etrafında 12 burç binası var. Her burç binasında 396 öğrenci yaşıyor. Burç binasında 7 yaşam katı ve en üstte +1 eğlence katı var. Eğlence katı küçük ama işlevi yüksek. Öğrencinin ders dışı saatlerde kullanımı için sürekli yenilenen yapısı var. Bina duvarları esnek yapıda. Yaşama destek veren parçalar duvar içinde korunuyor. Oda içinde ortak paylaşım var. Bu amaçla duvar destek üniteleri sunuyor. Teras zamanı var. Akşam saatlerinde teras ortamında tadımlık gıda sunumları sağlayan gözler var. Oda içi gıda alımı tadımlık. İkram amaçlı. Oda içinde minik gıda paketleri var. Keyif için.


Yukarıdan Aşağıya
Wembolog Öğrenci Burç Bina Katları

+ Katı
Eğlence katı. Manzara/seyir var. Müzik var. Grup masalarında hoş sohbetler var. 4 saat uyku yetiyor. Akşam bol zaman var. Boş söz olmayan sohbetler var. Ders ve görev saatleri dışında eğlence ve bilgi paylaşımı için + katı kullanıma açık. Alkol kullanımı yok. Ama kokteyl var. Süt karışımları var. Sigara kullanımı yok. Aquapol içine bağımlılık yapacak madde alınmıyor. Seçilen öğrenciler bu özelliğe uygun pozitif değişim yaşıyor.  
Kat 1
12 öğrenci için 6 yaşam köşkü var. Aynı 12li çalışma grubu için tahsis edilir. Eğlence katının hemen altında.
Kat 2
24 öğrenci için 12 yaşam köşkü var. Kat 1’in ortak eğitim grubu için. (Ortak eğitim grubu 36 öğrenciden oluşur.) 
Kat 3
48 öğrenci için 18 yaşam köşkü var. Aynı kat içinde 1 ortak eğitim grubu var. (36 öğrenci) Geriye kalan 12li çalışma grubu, bir alt katta bulunan 24 öğrenci ile ortak eğitim grubu oluşturur.
Kat 4
60 öğrenci için 30 yaşam köşkü var. Aynı kat içinde 1 ortak eğitim grubu var. (36 öğrenci) Geriye kalan 24 öğrenci grubu, bir üst Kat 3’de bulunan 12 öğrenci ile ortak eğitim grubu oluşturur.
Kat 5
72 öğrenci için 36 yaşam köşkü var. İki ortak eğitim grubu için. (36 öğrencilik ortak eğitim grupları kendi içinde 3 çalışma grubu oluşturur. Bu gruplar birbirlerini eğitim sürecinde destekler. 12li çalışma grupları belli zamanlarda diğer çalışma grupları ile ortak çalışma ve görüşme yapar.Her burç binasında 36 kişilik 11 ortak eğitim grubu var. 33 kişilik 12 wembolog sınıf üyesi öğrenciler, bu gruplarda dağılır. Her 12li çalışma grubunda 12 farklı wembolog öğrenci bulunur. 36 kişilik 3 çalışma grubunda ise 12 Konfed izi var. 12li çalışma grubunda ortalama 6 konfed izi bulunabilir. 3 çalışma grubu bir araya gelince 36 öğrenciden oluşan ortak eğitim grubu oluşur. Burada 12 konfed izi oluşur. Ortak eğitim grupları, birbirlerini destekler/denetler. )
Kat 6
84 öğrenci için 42 yaşam köşkü var. İki ortak eğitim grubu var. Kalan 12 öğrenci grubu, bir alt katta bulunan 24 öğrenci ile ortak eğitim grubu oluşturur.
Kat 7
96 öğrenci için 48 yaşam köşkü var. İki ortak eğitim grubu var. Kalan 24 öğrenci grubu, bir üst katta bulunan 12 öğrenci ile ortak eğitim grubu oluşturur.

Yukarıdan Aşağıya
Ultrast Öğrenci Merkez Bina Katları

+4 (3+1) çalışma gruplarına ayrılan Ultrast öğrenciler, merkez piramid içinde, eğitimmen kadro ile beraber yaşar. (Eğitim kadro üzerinde yaşar.) Her konfed için (3+1) 4 ultrast eğitilir. Toplam 48 ultrast için merkez piramit katlarında oda dağılımı yapılır.
Merkez yaşam piramidinin en üst katı “+ Kat” adıyla ortak eğlence alanıdır. Burada ultrast öğrenciler ortak zaman geçirir. Eğitimlerindek soyut açılımları paylaşırlar. 4lü çalışma grupları bir arada bulunur. İstediklerinde burç binalarında gezinebilirler. Burç binalarından öğrencileri misafir alabilirler. Merkez piramid üzerindeki eğlence yeri, Aquapol oluşumunun tam ortasında yer alır. Üzeri ışıldar. Ultrast için soyut zihin temizliği de sağlar. Buna uygun merkez piramit inşası yapılmıştır.
Piramid 2 yaşam katına sahip. Kat 1de 16 öğrenci için 4 yaşam köşkü var. Her yaşam köşkünde 4 ultrast öğrencinin kalabileceği genişlik var. Kat 2de 32 öğrenci için 8 yaşam köşkü var. Öğrenci yaşam köşkleri, burç binalarındaki yaşam köşklerinden farklı yapıda. 4 ultrast öğrencinin barınabileceği konfora sahip. Teras yapısı farklı. Kat terasları arasında sınır yok.
Eğitmen kadro için merkez piramid altında kalan su altı katları var. Kat 3de 32 yaşam köşkü var. Kat 4de 64 yaşam köşkü var. Kat 5de 128 yaşam köşkü var. Merkez bina su altında toplam 224 yaşam köşkü var. Esnek yerleşim sistemi var. 12 burçtan sorumlu 12li eğitim grubu var. Toplam 144 burç eğitmen kadro bu katlarda yaşar. Aynı burç dilimine ait eğitimen kadro, aynı katta yaşar. Aileleri ile beraber yaşar. Bu katlarda çocuk sesleri var. Eğitmen kadronun oda yaşamı farklı. Aile gelişim var. Eğitmen eşleri arasında dayanışma var. Aldıkları görevler onlara yaşama kuvveti veriyor. Eğitmen eşlerinde tembellik yok. Onlar üretime katkı isteğindeler.
8 soyut eğitmen, aynı kat içinde dağılım gösterirler. Ultrast öğrencilere yakın olmak isterler. Onlarla serbest saatlerde de zaman geçirme eğilimleri var. Mezun olacak ultrast öğrenciler içinden 8ini gönüllü yapmayı isterler. Yaşamlarında ders saati dışında fikir oluşumu yüksek. Ultrast öğrenciler üzerinde etkileri yüksek. Onları pozitif yaşam konusunda hızlı eğitime alırlar. Serbest yaşamlarda destekleri devam eder. Deneyleri eğlence dolu geçer.
56 üst eğitimen kadro, burç dilimlerinden bağımsız çalışır. Onlar da eğitmen kadro ile birlikte yaşar. Ders saati dışında bir araya gelerek gelişim yaşarlar. Serbest saatlerinde fikir alışverişi yaşanır. Uzmanı oldukları konularda yan uzmanlık alanlarından destek alırlar.  
200 eğitmen, her üç ayda bir merkez bina içinde yer değişimi yaşar. 56 üst eğitmen değişim içinde. Üst eğitmen aileleri, diğer egitmen aileleri arasına dağılır. Farklı katlarda bulunabilir. Üst eğitmenler farklı burçlara eğitime giderler. Yaşamlarında eğitim ve serbest saatler var. Kendi özel uzmanlıklarını sunarlar. Serbest saatlerde öğrenci isteklerine uygun fedakarlık sunarlar. Dileyen öğrenci grubunu evine misafir alırlar. Evli eğitimen kadro, aile formunda merkez binada tutunur. Çocuklarına destek alırlar. Anneliği tatmış eğitmen ve eşleri, anne olmaya hazırlanan öğrencileri serbest saatlerde destek verir. Çocuklu aile için yaşam köşkleri genişler. Bekar giriş yapan eğitimen, karşıt cins bekar eğitimen ile aynı yaşam köşkünü paylaşır. Merkez bina içinde misafirler için köşkler bulunur. Misafir yaşamı farklı. 3 günü aşamıyor. Misafir ancak “eğitim” amacı için üst eğitmen şura tarafından davet edilir. 10 yıllık eğitim yaşamında plandışı eğitim ihtiyacında dünyadaki farklı üniversite eğitim kadrolarından davet yoluyla alınır. Karşılıklı deneyim aktarımı olur. Serbest yaşamlarında Merkez bina dışına çıkamazlar. Ziyaretleri, eğitmen kadro ile bilgi paylaşımına dönüktür. Öğrencilere ders vermezler. Soyut eğitmen kadronun analizine konu olurlar. Güven modu alırlar.   

PLAJ YAŞAMI

Merkez piramid etrafında bulunan havuz, yüzme mutluluğu verir. Havuz etrafında kurulu plaj uzantılarında dinlenme var. Havuzun içinde zararsız balıklar var. Havuz içinde Yunus balıkları var. (Sayıları 2 x 2 = 4 adet) Balıklar arası katman var. Havuzun alt katmanında doğal görünümlü zemin var. Doğal tropik ada görünümü sunan merkez piramid gözlemi var. Yüzerek merkez piramide gidiş eğlencesi var. Yaşamın su teması. Merkez havuzundan bahçe içlerine uzanan doğal görünümlü kanallar var. Nehir esintisi sağlıyor. Merkez havuzunda deniz suyu özelliği var. Uzantısı kanallarda tatlı su özelliği var.
Serbest saatlerinde yüzmeyi tercih eden öğrenci grupları arasında neşe var. Yanlarında taşıdıkları iletişim aparatları diğer öğrencileri davet etmeyi kolaylaştırıyor. Ultrast öğrencilerin yanına yüzerek gitme istekleri var. Ultrast öğrenciler de benzer şekilde burç dilimlerine yüzerek gitme isteği taşıyor. Öğrenciler arasında kaynaşma var. Birbirlerine olan sevgileri görülmeye değer. Eğitmen kadro, öğrencilerdeki pozitif değişimi görünce mutlu oluyor.