Pages

20120714

14) ZAMAN DİLİMLERİ / AQUAPOL YAŞAMI

Yaşamın zaman yönü planlanır. 10 yıllık Aquapol yaşamı, eğitim amaçlı dilimlere ayrılır. Aquapol girişi yapan öğrenci/eğitmen kadro, yıl boyunca ne yapacağını bilir. Hazırlanmış eğitim programına bağlı dönüşüm sağlanır. Eğitim ders dışı saatleri de kapsar. Öğrenciler bir arada olur. Birbirlerini eğiten ortamı bulur. Gün, Hafta, 3 Ay, Yıl ve 10 Yıl planları yaşanır.  

GÜN PLANI

Wembolog öğrenciler için günde 4 saat sınıf eğitimi ver. Ders ortamında bilgi alımı var. Günün ilk yarısında yaşanır. Günün ikinci yarısı için hazırlanır. 2 saat görev alırlar. Geri kalan zamanlarında serbest kalıyorlar.
Ultrast öğrenciler için günde 8 saat sınıf eğitimi var. Ders ortamında bilgi alımı var. Günün iki yanında ders saatleri yaşanır.
Öğrenciler gün içindeki serbest saatlerinde ortak çalışmalar yapabilir. Proje/Deney katmanlarını ziyaret edebilirler. Özgürce fikirlerini geliştirebilirler. Uzmanlıklarında kendilerini grup olarak geliştirebilirler.
Pazartesi-Cumartesi arası 6 gün, eğitim odaklı yaşanır. Pazar günü, tatil günü gibi yaşanır. Tatil günü ortak alan eğlencesi var. Mutluluk veren sosyal yaşam var. Negatif davranış yok. Gıybet yok. Yerme yok. Kıskançlık yok. Her tanşıma mutluluk kaynağı.
Bağlı ülke zaman dilimi uygulanıyor. Uyanma zamanı, güneş doğmadan önceye ayarlı. 5000 kişi güneş doğmadan uyanıyor. Güne hazırlanıyor. Kahvaltı ortak alanlarda yapılıyor. Gün doğumu ile eğitim başlıyor. Eğitimde görsel destek var. Not almak yok. Görsel hafıza var. Ders saatlerinde düşünce üretimi var. Ezbere dayanmıyor. Bilgi hatırlatması yapan özel eğitim giyimi var. Ders sürecini kaydeden ve istendiğinde konuşan yapay beyin var. Eğitim saatleri sonunda, ortak yaşamda serbest saatler var. Her öğrenci için 2 saat görev var. Farklı yerlerde, farklı saatlerde. Üretime destek amaçlı. Gün bitiminde liman kapanır. Aquapol yaşamı akşam olunca içe döner. Uyku saatleri kısalır. Özel uyku yerinde 4 saat uyku yetiyor. Uyku sürecinde mental destek artıyor. Akşam/gece sözlü bilgi/fikir paylaşımı var. 12li grup birlikte zaman geçirmeye istekli.
Pazar günü, eğlence coşkusu var. Pazar günü eğitim saati yok. Görev saati var. Görevler, pazar günü kısa ve kolay. Stok kontrolü bile öğrenci denetiminde. Pazar günü için özel dans gösterileri var. Özel akşam giyimi var. Yeni haftaya başlama isteği var.
Görevler hafta içi, günde iki saat. Pazar günü görev süreci kısa. Liman görevi. Bahçe görevi. Bina görevi. Gıda üretim görevi. (Bitki/hayvan) Balık üretim görevi. Eğitim asistanlığı görevi. (Her hafta bir öğrenci, bir eğitmene asistan olur.) Pazar günü için eğlence/misafir görevi.

Wembolog Günlük Yaşam Planı
(Pazartesi-Cumartesi)

4 saat Uyku (01:00-05:00)
Özel uyku sistemi var. Uyku yeri oda içi. Uyku sürecinde beden denetimi var. Yapay beyin, uyku sahibi öğrenciyi mental olarak besliyor. Bilinci temizliyor. Kötü düşünce üretimini önlüyor. Negatif anılar yerine pozitif anıları güçlendiriyor. Uyku saatleri kısalıyor. Uyku verimi artıyor. 
2 saat Uyanış (05:00-07:00)
Bahçe sporu (yarım saat), oda içi hazırlanma (yarım saat), kahvaltı/sohbet süreci (bir saat). Kısalan uykuda alınan mental destek, bahçe ortamında diğer öğrencilerle paylaşılıyor. Pozitif enerji paylaşımı artıyor. Oda içine dönüşte yeni güne somut hazırlık başlıyor. Uykuda mental besin alan öğrenci, somut besin alımı için ortak kahvaltı alanına gidiyor. Çeşitli ve minik gıda parçalarını tüketiyor. Düşünce üretimi sağlayan gıdaları alıyor. 
4 saat ders (07:00-12:00)
12 ayrı wembolog uzmanlığında dersler veriliyor. Ders süreleri kısa ve etkili. 20 dakika süren tek ders, kalıcı bilgi sunuyor. Ders anlatımında somut destek sağlanıyor. Hafıza etkisi için özel yöntemler kulanımda. Öğrenciler önceden ders konusunu biliyor. Ders saatleri esnek. Ders süreci ciddiye alınıyor. Ders zamanı süre kaybı yaşanmıyor. Eğitmen liderliği korunuyor.
1 saat ara (12:00-13:00)
Oda içi hazırlanma (yarım saat), lunch/sohbet (yarım saat). Yoğun bilgi akışı sonunda odaya dönüş. Kısa sürede öğle yemeğine hazırlık. Öğle yemeğinde gıda alımı eğlenceli. Küçük gıda paketleri var. Gıda alımı sırasında kısa sohbetler var. Boş sözleri yok. Alay konuları yok. Yemek sürecinde az ve öz konuşmayı öğreniyorlar. Dil kullanmadan gözle konuşmayı öğreniyorlar.
2 saat görev ve 2 saat serbest (13:00-17:00)
12li grup aynı saat sürecinde görev alır ve serbest saatlerini yaşar. Bazı gruplar önce görev alır, sonra serbest saatlerini yaşar. Bazı gruplar önce serbest saatlerini yaşar, sonra görev alır. Haftalık görev planlarını önceden alırlar. Günlük görevlerine önceden hazırlanırlar. Görevleri üretim amaçlı. Üretime destek vermenin mutluluğu yaşanıyor. Öğrenciler farklı görev alışlarında yeni fikirler kazanıyor.
1 saat Serbest (17:00-18:00)
Öğrenci/eğitmen kadro için tam serbest dönem. Dileyen dilediği yerde. Kişisel özgürlük yaşanır. Genelde oda içi, teras, bahçe alanları tercih edilir. Yedek öğrencilerle bu saat diliminde iletişim yaşanır. Aile fertleri ile bu saat diliminde iletişim yaşanır. Oda eşleri birbirini destekler. Yeni bilgiler paylaşılır.  
1 saat Dinner (18:00-19:00)
Oda eşli 12li yuvarlak masalarda dinner keyfi yaşanır. Öğrenci binası içinde özel masalar, yemek zevki sunar. Akşam yemeği özeldir. Her akşam farklıdır. Dünyanın farklı mutfağını sunar. Bedene yararlı tarzları var. Aşırı gıda alımını önleyen uyarı sistemi var. Yemek süreci uzun tutulur. 1 sürede gıda alımı küçük parçalarda ve yavaştır. Her akşam yemeğinin sürprizleri, öğrencileri sevindirir.   
4 saat Ortak Yaşam (19:00-23:00)
Tam serbest. Planı kendileri yapıyor. Oda dışı yaşam. Aquapol yaşamında en esnek süreç. 12li gruplar, diğer burç binalarını planlı ziyaretleri ile mutlu eder. Bahçe alanlarında özel eğlenceler düzenlenir. Kimi gruplar iç havuzda eğlenir. Akşamın serinliğinde değişik yerlerde gezintiler yaşanır. Eğitim kadrosu da bu coşkuya eşlik eder. Eğitmen aile üyeleri, çocuklarıyla gezinir. Oda içinde kimse kalmaz. Herkes oda dışında mutluluğu paylaşır. Oda eşleri birbirini bırakmaz. Birlikte gezinirler. Kimileri sohbet eder. Kimileri yüzer. Kimileri dans eder. Kimileri bahçe toprağında oyun oynar. Bina üst katlarındaki özel alanlarda manzara keyfi yaşanır.  
2 saat Oda içi Yaşam (23:00-01:00)
Oda eşleri inzivaya çekilir. Dinlenir. Yeni güne hazırlanır. Uyku öncesi bilinç dinlenir. Soyut boşalma yaşanır. Konuşma azalır. Düşünme azalır. Teras alanında seyir artar.  

Wembolog Günlük Yaşam Planı
(Pazar Günü)

4 saat Uyku (01:00-05:00)
2 saat Uyanış (05:00-07:00)
4 saat Bahçe Yaşamı (07:00-12:00)
Pazar gününe özel paylaşım var. Rekabete dayanmayan spor var. Bahçe alanında mutluluk veren ufak üretim alanları var. Oda eşleri ile birlikte farklı burç bahçelerini gezme imkanı var. Bahçede toprak ile temas var. Fikir üretimi sağlayan doğal yaşam desteği var. Okyanus alanında yaşam ve toprak teması dengesi sağlanır. Bahçe aralarında bulunan yapay nehirlerde eğlence var. Oda içinde kimse kalmaz. Herkes ortak bahçe alanlarına akar.
1 saat Ortak Brunch (12:00-13:00)
Hafta sonu özgün brunch yaşanır. Önceden planlanmış dağılım yaşanır. 12li gruplar halinde farklı burç binalarına konuk olurlar. Konuk oldukları diğer 12li grubu, bir hafta sonra kendi burç binalarına konuk ederler. Böylece 4800 öğrenci arasında paylaşım sağlanır. Ultrast öğrenci grupları çapraz ziyaret ile burç binalarında gezinir.
4 saat Aquapol Ortak Yaşam (13:00-17:00)
Ortak öğlen yemeği bitince, misafir 12li grup, konuk eden 12li grup tarafından gezdirilir. Oda ziyaretleri yaşanır. Fikir paylaşımı yaşanır. Gelişim paylaşımı yaşanır. Frekans farkı azalır. Önyargılar biter. Hoşgörü artar. Ortak amaç hissedilir.   
1 saat 12li Sohbet (17:00-18:00)
Ortak paylaşım sonunda 12li grup, belirlenmiş yerde serbest konularda sohbet eder. Bu sohbetler kayıt altına alınır. Proje/Deney konuları tespiti amaçlanır. Sohbet saatinde, eğitmen desteği yaşanabilir.
1 saat Dinner (18:00-19:00)
Öğrenciler kendi burç binalarında akşam yemeği sürecini yaşar. Yemek sonrası yaşanacak “Balo/Dans Gösterisi” için plan yapılır. Hafta sonu akşam yemeği hafif olur. 
4 saat Ortak Yaşam (19:00-23:00)
Bir hafta boyunca ders süreci yaşayan öğrenciler, kendi burç binalarında düzenlenen balo/dans gösterisinde oda eşleri ile özel kıyafet giyerler. Kendilerini masal diyarında hissetmeleri sağlanır. Balo/dans gösterisi için açık alan tercihi var. Bahçe sahası bu amaçla kendini yeniler. Işıklandırma desteği var. Aquapol alanında “karanlık” yok. Her yer aydınlık. Akşam aydınlığı loş tonda. Ay ışığı kıvamında. Öğrencilerin geleceklerine taşıyacakları en güzel hatıralar, balo/dans saatlerini kapsıyor.
2 saat Oda İçi Yaşam (23:00-01:00)
  
Ultrast Günlük Yaşam Planı
(Pazartesi-Cumartesi)
(07:00-12:00) 4 saat Ders (Somut konular)
(12:00-13:00) 1 saat Ara (Oda içi dinlenme (yarım saat), Lunch/sohbet (yarım saat)
(13:00-18:00) 4 saat Ders (Soyut konular)
(18:00-19:00) 1 saat Dinner (Soyut eğitim uzmanları ile. Soyut eğitmenler, ultrast öğrencilere yakın yaşarlar.)
(19:00-21:00) 2 saat Görev (Merkez bina içinde)
(21:00-22:00) 1 saat Oda içi Yaşam (3+1 ultrast grupları birlikte dinlenir.)
(22:00-24:00) 2 saat Serbest (Dilediklerini yaparlar. Burç binalarını ziyaret edebilirler. Eğitmen ailelerini ziyaret edebilirler. Bahçe sahasında gezinebilirler.)
(24:00-02:00) 2 saat Oda içi Gelişim (3+1 ultrast gruplar birbirini geliştirir.)
(02:00-05:00) 2 saat Uyku ve 1 saat Uyku Hazırlık
(05:00-07:00) 2 saat Uyanış/Yeni güne hazırlık

Ultrast Günlük Yaşam Planı
(Pazar Günü)
(Pazar günleri Wembolog öğrenciler ile aynı yaşam programını alırlar.)

Eğitmen Günlük Yaşam Planı
(Pazartesi-Cumartesi)
(07:00-12:00) 4 saat Ders
(12:00-13:00) 1 saat Serbet Aile Yaşamı (Lunch/Dinlenme)
(13:00-17:00) 4 saat Proje/Deney/Üretim. Uzmanlık alanında. Eğitim Programı.
(17:00-18:00) 1 saat Serbest Aile Yaşamı (Dinlenme)
(18:00-19:00) 1 saat Dinner (Öğrenci Burç binasında misafir moduyla)
(19:00-20:00) 1 saat Serbest Aile Yaşamı (İç Paylaşım)
(20:00-24:00) 4 saat Sosyal Yaşam (Serbest program)
(00:00-05:00) 4 saat Uyku ve 1 saat Uykuya hazırlık
(05:00-07:00) 2 saat Uyanış/Yeni güne hazırlık

Eğitmen Günlük Yaşam Planı
(Pazar Günü)
(Pazar günleri Wembolog öğrenciler ile aynı yaşam programını alırlar.)

Üst Eğitmen Günlük Yaşam Planı
(Pazartesi-Cumartesi)
(07:00-12:00) 4 saat Aquapol Yönetimi, Eğitim Kontrol, Ders Ziyareti
(12:00-13:00) 1 saat Serbest Aile Yaşamı (Lunch/Dinlenme)
(13:00-17:00) 4 saat Proje/Deney destek. Ultrast Eğitimine destek.
(18:00-19:00) 1 saat Dinner (Ultrast yaşam alanında misafir moduyla)
(19:00-20:00) 1 saat Serbest Aile Yaşamı (İç Paylaşım)
(20:00-24:00) 4 saat Sosyal Yaşam (Serbest program)
(00:00-05:00) 4 saat Uyku ve 1 saat Uykuya hazırlık
(05:00-07:00) 2 saat Uyanış/Yeni güne hazırlık

Üst Eğitmen Günlük Yaşam Planı
(Pazar Günü)
(Pazar günleri Wembolog öğrenciler ile aynı yaşam programını alırlar.)


GÜNLÜK CİNSEL YAŞAM

Eğitmen veya Öğrenciler içinde evli çiftlerin cinsel yaşamları var. Günde 3 defa aktif cinsel birleşim zamanlaması var. Sabah uyanan çiftler, 2 saat süren uyanış/yeni güne hazırlık zamanında ilk cinsel birleşmeyi yaşarlar. Öğlen yemeği ve dinlenme zamanında ikinci cinsel birleşmeyi yaşarlar. Akşam serbest aile yaşamı saatinde üçüncü cinsel birleşmeyi yaşarlar. Cinsel birleşim, oda içinde yaşanır. Sevgi odaklıdır. Zararlı yaklaşım içermez. Karşılıklı boşalma sağlar. Sağlıklı yaşam sağlar. Çiftler arasında destek sağlar. Bedeni kuvvetlendirir. Kısa ve etkilidir. Yaşam stressini alır.    

HAFTA PLANI

Aquapol içinde yaşanan standart hafta. İlk altı gün, eğitim günlerini oluşturur. Son gün tatil günüdür. Pazar günü tatil yaşanır. 6 gün süren eğitim süreci sonunda bir gün dinlenme yaşanır. Haftanın yaşam planında farklı yemek/görev programları yapılır. Haftanın eğitim planında, 12 uzmanlık alanında ders planı hazırlanır.   

3 AY PLANI

12 hafta aquapol içi yaşam planlanır. Standart 12 hafta eğitim yaşanır. Bir mevsim süreci tamamlanır. Tüm öğrenci/eğitmen kadro, Aquapol dışında bir hafta sürecek tatil yaşanır. Bağlı ülke, 5000 kişi için önceden tatil planı yapar. Tatil bütçesi, tatil maliyetini karşılar. Dileyen öğrenci/eğitmen akrabaları bir haftalık tatil sürecinde misafir olabilirler. Öğrencinin akraba yönüyle yalnızlığını giderebilirler. Oda eşleri tatil sürecinde de beraber olur. 12li gruplar tatil sürecinde yakın olurlar.   

YIL PLANI

Yıl dört dönem halinde planlanır.  İlkbahar, yaz, sonbahar, kış dönemleri var. Burç kuşaklarına bağlı. Yılın ilk ayı olarak koç burcu girişi sayılıyor. İlkbahar bitiminde ilk haftalık bağlı ülke tatili yaşanıyor. Yılda dört kere bağlı ülke ziyareti yaşanıyor. Bağlı ülke insanları ile iletişim sağlanıyor. Eğitmen kadro, bir haftalık tatillerini üniversite kampüslerinde yaşıyor. Öğrenciler ise üniversite öğrencilerine evlerinde konuk oluyorlar. Yılın eğitim haftalarında programa bağlı yaşam sağlanıyor. Yıla girilmeden önce tüm yılın yaşam planı önceden tamamlanıyor.    

10 YIL PLANI (UPGRADE)

10 yıl süren eğitim süreci, alt yıllarda planlanır. İlk 3 yıl, ana eğitim planı var. Sonraki 3 yıl uzmanlık eğitim planı var. Son 3 yıl kanton eğitim planı var. Son yıl pratik uygulama eğitimi var. Aquapol açılışında planlanır. Her yıl başında gelecek yılların planı “upgrade” yaşar. Değişen koşullara göre planlanlar gelişir. 10 yıl süren yaşamın planlanmasında (varsa) önceki 10 yıl gelişiminden ders alınır. 3 yıl sonunda gerçekleşen ana eğitim ile planlanan ana eğitim arasında yaşanan fark hesaplanır. Yıl yıl plan gelişir. Olasılık hesabı yapılır. Uzmanlık ve Kanton eğitimi için, dış plan desteği alınır. Eğitim program oluşumunda Wemb Vakfı destek sunar. Bağlı ülke üniversitelerinde paket önerileri hazırlanır. Son gelişen bilim/teknik konuları ders programına yıl yıl eklenir.