Pages

20120714

9C) OLASI SEÇİM MATEMATİĞİ

ÖĞRENCİ SEÇİMİNDE

Aquapol giriş tarihinde kız/erkek öğrenci yaş sınırı var. Kızların 16, erkeklerin 19 yaş içinde olması istenir. Seçim aşamasında doğum tarihi aralığı içinde olması istenir. Yüksek puan almış ve yaş sınırı dışında az sayıda öğrenci kabul edilebilir.
Aday üst sayı sınırı var. İlk elemeyi ilk seçici jura üyesi yapar. Yukarıdan aşağıya eleme sistemi uygulanır. İlk dört eleme sırasında, seçici üye program puanlaması yapar. Seçici kurul üyesine, program bilgisi yardım eder. Yüz yüze görüşme veya ekranda tanışma yaşanmaz. Toplanan bilgiler seçime konu olur.
İlk sekiz aşamada elemeler, yüz yüze görüşme yapmadan uzaktan alınan bilgi ile yapılmaktadır. Dolayısıyla ilk 8 eleme aşamasında seçici üyenin puanlaması hızlı olmaktadır. Belirlenmiş somut bilgileri kullandığından sübjektif davranmaz. Son dört eleme aşamasında ise soyut kavramlar ön plandadır. Yüz yüze görüşme yapma olasılığı var. Onbirinci aşamada bilim şehrine girecek öğrenci kontenjanı için son 3 aday kalır. Seçilecek öğrenciye ek olarak “Bir yedek” ve “Bir yedeğin yedeği” belirlenir. Böylece bilim şehrinde yaşayan öğrencinin ayna öğrencisi olur. 10 yıllık eğitim sürecinde, konfed sahasındaki yedek ile öğrenci iletişimi devam eder. Mezuniyeti sonunda yedek ile ortak çalışmalar yapar. Yedek, wembolog değildir. Ama konfed sahasında pratik “Wemb gönüllüsü” olur. Wembolog için 10 yıl boyunca pratik bilgi desteği sağlar. Yedeğin yedeği ise yedek ile iletişimdedir. Son üçe kalan adayların birbirleri ile tanışmaları sanal dünyada sağlanır. Aquapol girişi öncesinde birbirleri ile iletişime geçerler. Ortak Wemb bilincini paylaşırlar.

Öğrenci Yedek Sistemi
Asil öğrenci, aquapol içinde eğitim görür. Yedek öğrenci bağlı Konfed içinde ayna eğitimi alır. Yedek öğrencinin belli bir üniversite eğitimi alması ve wembolog eğitimine ayna bilgi alması sağlanır. Konfed ayağı gibi davranır. Asil öğrenci ile yedeği her gün görüntülü konuşur. Ders notları ve fikir konularında pratik/teorik bilgi alışverişi yaparlar. Asil öğrencinin konfed bağı artır. Yedek öğrencinin Wemb ilgisi artar. Birlikte çalışma yaparlar. Yedek ile öğrenci aynı cinstendir. Aynı konfed sahasını temsil ederler. Aynı meslek uzmanlık dalındadırlar. Yedek seçimi kolay. Son ikiye kalan içinden çıkar. Yedek, wemb gönüllüsü olur.

4800 öğrenci seçiminde 12 aşama var.
Üst aday sınırı: 16 (ilk dört aşama 2 çarpanı) x 16 (ikinci dört aşama 2 çarpanı) x 81 (son dört aşama 3 çarpanı) = 99.532.800 öğrenci adayı kabul edilir.
Seçim süreci iki yıl sürer. İnşa süreci ile paralel işler. İnşanın somut başlaması, seçimin somut başlaması demektir. Seçim sürecinin ilk yılında tanıtım/başvuru yaşanır. İkinci yıl içinde yoğun aday/eleme süreci yaşanır. İki yıl sonunda açılması planlanan Aquapol için seçim çalışması başlar. Açılışa bir yıl kala aday başvuru listesi belirlenir. Hedeflenen aday sayısına ulaşıldığında seçici kurul üyeleri işleme başlar.

EĞİTMEN SEÇİMİNDE

Aquapol giriş tarihinde dişi/erkek eğitmen yaş sınırı var. Dişilerin 26, erkeklerin 29 yaş içinde olması istenir. Seçim aşamasında doğum tarihi aralığı içinde olması istenir. Yüksek puan almış ve yaş sınırı dışında az sayıda eğitmen kabul edilebilir.

200 eğitimci seçiminde 4 aşama var. 
Eğitimci seçiminde wemb bilinci aranır. Wemb düzeni oluşumu için eğitim bilgisi aranır. Aday üst sınırı yok. Aday olmak için akademik eğitimci olma şartı aranır. Evli olabilir. Evli ise, eşi ve çocuğu ile ilim şehrine girer. Çocuk/bebek için yaş sınırı var. İlim şehrine girdiklerinde 2 yaş altında bebekleri olmamalı. 13 yaş üstü çocukları var ise ilim şehrine giremiyor. Dolayısıyla seçilecek eğitimci ailesinde 2 yaş altı bebek veya 13 yaş üstü çocuk sahibi olan adaylar eleniyor. Eğitimcinin eşinin eğitimci olması artı puan veriyor. 2-13 yaş arası çocuğu olan evli çiftlerde, çocukların eğitimleri için seçim yapılır. 10 yıl boyunca çocuğun eğitimini aquapol içinde uzmanlar verir. İlim şehrinde doğması muhtemel bebekler için 10 yıl boyunca eğitim veren bir sistem bulunur. Çocuk eğitim/yaşam yeri merkez bina olur.
Üst aday sınırı olmayan eğitimcilere, akademik çevreye yapılan duyuru ile ilim şehri “Aquapol Davet Mektubu” gönderilir. Davete cevap verenler ilk aşamada toplanır. İkinci aşamaya alınmak üzere 12800 aday tespit edilir. 12 seçici şura üyesi elemeyi birlikte yapar. İkinci aşamada kalan 12800 aday 1/8 oranında elemeye alınır. Üçüncü aşamada 1600 aday değerlemeye alınır. ¼ oranında elemeye alınırlar. Dördüncü aşama için 400 aday kalır. Son aşamada ½ oranında eleme yapılır. Böylece 200 uzman seçilmiş olur.
Seçilecek her eğitimci için üçüncü aşamada 8 adaylık havuz belirlenmekte. 8 aday içinde eleme yoluyla azalma yapılır. Son 2 aday elde tutulur. 1 Asil, ilim şehrine girer. Aktif eğitimci olur. 1 yedek, Konfed sahasında eğitimci kimliğine devam eder. Ekip olurlar. Birbirlerini karşılıklı destek sunarlar. Asil eğitimci, ilim şehrinde yaşadığı gelişimi, Konfed sahasındaki eğitimci yedeğe aktarır. Yedek eğitimci de, Konfed sahasında yaşadığı pratik deneyimi aktarır. 10 yıl boyunca birlikte iletişimde olurlar. 10 yıl sonunda Mezuniyet yaşayan öğrenciler Konfedlere dağılır. Eğitimciler de deneyimlerini yedekleri ile birleştirirler. Konfed sahasında ikili olarak çalışmalar yaparlar. Wembologlara saha uygulamalarında destek sunarlar. Yedek bu nedenle önemli. Aquapol dışı asiste edici. Dünya ile temas ve fikir oluşumunda önemli.
Eğitimci seçiminde “Eş” ve “Çocuk” puanlaması ayrı yapılır. 8 aday tespitinde evli/bekar ayrımı yapılmaz. Akıl ve Wemb fonksiyonları ön planda tutulur. Giriş amaçlarına bakılır. 12 ana uzmanlık eğitimindeki yeterliliklerine bakılır. Soyut eleme ilk 8 aday içinde yapılır. Son 4 adaya kalanlar soyut olarak temiz sayılır. Son 2 ise mesleki yeterlilik konusunda önemli. 8 aday aynı konfed içinden seçilir. Ayrıca 12 Konfed için ekip seçimine girerler. Aynı uzmanlık dalında ve farklı 12 Konfed kökenli 12 eğitimciden oluşan çalışma ekipleri oluşur. Bunların ders saatleri dışında ana amacı proje/deney olgunlaştırmaktır. Öğrencilerin fikirlerini somutlaştırmaya çalışırlar. Seçim aşamasında çapraz havuzlar oluşturulur. Seçilen eğitimciler için ayrıca 12li çalışma ekipleri de seçilir. Bunlar merkez binada birbirlerine yakın yaşarlar. Farklı uzmanlık alanları ile birbirlerini sürekli eğitirler. Fikir alışverişi yaşarlar. Seçim süreci ve sistemi, Aquapol oluşumunda önemli.