Sağlak olduğunu düşündüğümüz askerin sağ eline kolayca gelebilecek tetik mekanizmasi, adeta doğrusal/kırılgan görünümlü silahın içinden ele uzanan bir sistemdir. Elin baş parmak ön boğum bölümüne tutunan tetik mekanizması, üniforma bilgisayarı ve askerin kararı ile ortak hareket eder. Düşmana kilitlendikten sonra bazen otonom kararla atış yapabilir. Üniformada bulunan ana bilgisayar, bu alt bilgisayarı sıcak savaş ortamında tam denetleyemez. Çünkü askerin can güvenliği için çok hızlı karar alınması gerekir. Eğer askerin yeri belirlenmiş ve iki taraf arasında sıcak temas bulunuyorsa bekleyiş gereksizdir. Hızla ve doğru kenetlenme ile hareket edilmelidir. Tetik, baş parmağa yapışarak askerin beynine kendi kararını gönderir. Kilitlendiği düşman unsura atış yapma isteğinde olduğunu bildirir. Zaman kaybını önlemek ister. Atış gerçekleştikten sonra iki türlü düzenekten biri yerinden çıkar ve hedefe yönelir. Birinci düzenekte doğrusal ve ışık hızına yakın olan ışın demeti ve ikinci düzenekte doğrusal olmayan ve yavaş hızda elektromanyetik mini top. İlki korkutucu, ikincisi ise öldürücüdür. Ana silahın üç fazı bulunur: Bayıltan, yaralayan ve öldüren. (Bayıltma modunu tatbikat beldelerinde sıkça kullanırlar. Böylece tatbikatta katılan askerlerin savaş görünümlü tatbikatta ölümü sembolik olarak tatmaları sağlanır. Hatalarını görecekler ve hayatta kalarak savaşmayı öğreneceklerdir.) Hedefini bulduğu anda sonucu ana silaha bildiren bir düzenektir. Hedefin atış sonrası durumunu hemen rapor eder. Ana silah kendini puanlar, diğer askerlerin ana silahları ile kıyaslar. Böylece başarı kazanma arzusu yaşanır bu silahlarda. Amaçları sadece düşmanı ezmektir. Esir olma sürecinde olan bir askerin ana silahı, sahibi dışında birinin ona dokunması ile kendini önce kitler. Eğer zorlama ve zarar verici darbe olursa, imha yoluna gider. Sahibinden başka kimseye yar olmak istemez. Üniforma bilgisayarı daha tutarlı ve sakinken, ana silah bilgisiyarı daha tetikte ve acelecidir. Aceleci davranışı ilk atıştan sonra hemen ikincisine hazırlanma isteğinden kaynaklanır. Onlarca hedefi karşısında gördüğünden askerin elinden çıkacak yavaş kararlara aldırmadan hemen harekete geçmelidir. Otomatik modunda yaptığı bu davranışı, üniforma kayda geçer ve çarpışma sonrası istatistik bilgilerini aktarır. Yarasına odaklanmış bir askerin ana silahı kendi otonom düzeneği ile atış yapmaya devam edebilir. Bunun için tetik mekanizması, sağ elden ayrılarak, dirsek bölümünden kıvrılmış ölü hali ile üç yöne atış yapar. İleriye, sağa ve arkaya. Soluna atış yapması için sağ kolun öne doğru hareketi gerekir.
Örnek: Pioner
Sağ kol hattı boyunca silahı görünüyor. Silahın ucunda ışın uzantısı var. Silah dirsek bölümünden kırılabiliyor. Silahın yukarıda omuz-kol birleşiminde “Kapza” yeri var. Vücudu, üniforma üzerinden kapsıyor. Sabitliyor. Kapsadığı yerin hemen yan yukarısındaki BİRDY, silaha yardımcı oluyor. Gözlemlerini ona iletiyor. Üniforma sahibinin iyi atış yapmasını, Dost kuvvetlere zarar vermemesini ve mühimmatı etkin kullanmasını sağlıyor. Birdy olmayan üniformalar da ise bunu yine aynı yerde sabit bulunan oynak kamera sağlıyor. (Birdy olmayan üniforma kalmamalı. Savaşı yaşayan her askerin Birdy’si olmalı. Gelişim sağlanırsa değişim olur. Düşmanı korkutacak. Etkin savunma yapacak. Birdy sahibini koruyacak, kolluyacak.) Silahın ışın uzantısı parmak uzantısının iki katı daha uzağında. Dirsekten kırılarak kullanıma gelince silahın tetik mekanizması ele ulaşıyor. Silahın orta bölümü az güçlü. Silahın üst bölümü güçlü.