Semboller, logo içinde gösterilir. Logo bir kalkan veya bire iki formatında uzatılmış tuğla şekli içinde belirtilir. Sadece 6.Army’nin logosunun dış hatları insan gözü şeklindedir. Kalkan veya tuğla içindeki semboller hareketli, sesli ve etkileyicidir. Savaşın gidişatına göre tavır değiştirir. Logolar, üniforma bilgisayarının ekran yüzü gibidir. Dolaylı olarak Hedronik bağlantılı olup gelen emirleri içeriden üniforma sahibine aktarır. Dışarıda ise tavrını logo kalkanı üzerinden gösterir. Esir olmaya hazırlanan ve üniformasını çıkaran biri olursa bu kalkan içindeki sembol kızgınlık ifadesini gösterir ve sesi ile ihanet edene seslenir. Yaptığı davranışın yanlışlığını anımsatır. Uyarır. Artık logo kalkanı, üniformayı kendi korumasına alır. Süfyanilerin üniformayı ele geçirmelerini engellemek için kendini tuzaklar ve kendisine izinsiz dokunanı elektrik yükü ile çarpar. Çıplak elle dokunmayanların eline geçtiğini anladığında ise içindeki tüm bilgileri imha eder. Birdy’si olan üniformalardan Birdy, esir olmak üzere hazırlanan askeri zaten terk edecek ve aslı yuvası olan MerKom’a dönecektir. (Birdy boşaltılmış olan üniformayı bulunduğu yerden alacak aracın çağırılmasında görev alır.)
Logo, üniformayı giyenin sol omuz/kol birleşiminin hemen altında yerleşir. Üniformalarda “1.Army” gibi yazı bulunmaz. Bulunan yazı sadece “WEMBARMY” ve askerin NickName bilgisini okuyabileceğiniz İSİMLİK alanıdır.
1.Army: Sembolü Pars. Kalkan içinde. Sadece başı ve omuzlarının bir bölümü görünür. Gövdesini tam olarak göstermez. (Bu nedenle istendiği gibi savaşmamış ve teslim olmuştur.) Pars’ın rengi alacalıdır. Pars’ın göz rengi siyahtır. Açık bir ton ile koyu bir ton arasında gidip gelen renk dağılımı gösterir. Arka fon ise gridir.
2.Army: Sembolü Dağ. Kalkan içinde. Solunda ve sağında benzeş iki dağın yarısı bulunur. Asıl dağ ortada ve zirveleri karla kaplıdır. Dağ silsilesinin önünde ise ince bir su yolu görünür. (Dağlarda, ince su yolları arasında kalmış ve kuşatılmış olduklarını hatırlatır.) Dağlar humuslu toprak renginde, su ise yeşile kaçan mavi tonundadır. Dağların ardındaki hava ise grimsi(bulutsu) silik mavidir.
3.Army: Sembolü Ağaç. Kalkan içinde. Çınar ağacı. Kalkanın üst bölümünde çınar ağacının dalları bütün alanı kaplamıştır. Ağacın tamamı kalkan içinde görünmez. Ayrıca gövdenin kalınlığı ve köklerin toprak altındaki kısmı hatırlatılır. Kalkanda dallar ve gövde görünürken, kökler görünmez. Ancak köklerin yerleştiği toprak görünür. Toprak yeşil örtüsü ile gösterilir. Ağaç çiziminde de yeşilin tonları hakimdir. Ancak savaşın gidişatına göre bu ağaç şeklini değiştirecektir. Yeraltına inildiğinde logodaki ağacın dalları ve gövdesi silinecek sadece köklerini sembolize eden toprak alanı kalacaktır. Ağacın arka fonu ise gök mavisi tonundadır.
4.Army: Sembolü Set. Tuğla içinde. Sağında, ortasında ve solunda üç adet kule olan. Kulelerin arasında ise seti temsil eden iri taş tuğlalar bulunan logonun üst bölümünde hava görünür. Havanın rengi yağmur bulutu beyaza yakındır. Set rengi ise kırmızıya yaklaşan gri tondadır.
5.Army: Sembolü Kedi(Vaşak). Kalkan içinde. Kedigillerin en ufak yırtıcı sınıfını temsil eder. Yeraltına inenlerin kalkan renkleri değişime uğrar. Vaşak rengi yuvarlanmış lekeli grinin tonlarıdır. Kulakları mavidir. Gözlerinin bebeği savaş modunda kırmızı olur. Yeraltına girince göz bölgesinde parlama olur.
6.Army: Sembolü Uçan Balık. Göz şekli içinde. Balık tasviri basittir. Görünen tek gözü siliktir. Balığın pulları belirsizdir. Logo, üniformada bile belirsizliğini korumak ister. Unutulmak istenen, kenara itilmiş ve sadece taarruz amaçlı tutulmuş bir ordu olduğundan gözden uzaklığı temsil eder. Suyun içinde beklediği zamanda logodaki balığı çevreleyen renk okyanus mavisidir. Ancak taarruz sırasında renk değişimi olur ve arka fonda deniz yüzeyi belli bir eğimle gösterilir. Artık balık belirginleşmiştir. Kuyruğu hareketlidir. (Balık sembolünü bir de yin yang gibi kullanan ayrıştırlımış özel birimler var. Bunlar suyun içine girip çıkabilen araçları kullanıyorlar. Suyun içinde görünmez olabiliyorlar. Saydamlaşmaları ile düşmana yaklaşabiliyorlar. Kullandıkları balık sembolünde gri bölge yok.)
7.Army: Sembolü Milis Silik. Kalkan içinde. Sağa 45derece eğimli üç fırça darbesinden oluşur. Ortadaki fırça darbesi diğerlerine hükmedecek şekilde uzatılmıştır. Orta fırça darbesi yukarıdan neredeyse iki kat uzun, aşağıdan ise biraz uzun görünür. Tuzak kuranlara tuzak kurmak için harekete geçtiklerinden fırça darbesi anımsatılır. Tuzak kuranların yüzlerine fırça darbesi ile önce işaret konulmuş sonra 6.Army’nin saldırı modundaki birliklerine bırakılma anlatılır bu sembolde. Savaş sonunda bu sembol değişecek ve muslimalez adalarını temsil edecek şekilde genişleyecektir.
8.Army: Sembolü Avcı. Tuğla içinde. Tuğlanın kenarları yumuşatılmıştır. Avcı durumundaki Kedigiller familyasındaki hayvan, Army’nin görev sahasına göre değişir. Sibirya havzasında görev aldıkları dönemde ise sibiryada yaşayan, hızlı hareket eden ve avına görünmeden yaklaşma çabasında olan bir kedigili, tuğlasına alacaktır.
9.Army: Sembolü Kalkan. Kalkan içinde. Kuzey hattında savunmaya geçtiğinde bu logo işlerlik kazanacak. Kalkan içindeki kalkan, yukarıdan dik görünür şekilde olacak. Sıcak çarpışma döneminde ise bu dik görünüşün yerini kalkan içinde cepheden tam görünen iç kalkan görüntüsü alacak. İç kalkan parlak olacak, belirgin olacak. Süfyani unsurların bu logoyu ekranlarında görmek isteyecekleri kadar parlayacak. Ben buradayım diyecek, hadi gelin saldırın bakalım diyecek. Son savunma hattını yarmak için bekleyenlere böyle meydan okuyacak. İç kalkan gümüş parlaklığındadır. İç kalkanla dış kalkan arasındaki boşluk kar beyazıdır.
10.Army: Sembolü 3 Mızrak. Kalkan içinde. Mızrak başları yukarıda ve belirgin iken, mızrakların alt bölümleri görüntü dışındadır. Ortadaki mızrak kalkan dibinden çıkar. Diğer ikisi ise sağlı sollu aynı uzunlukta bulunur. Destek ihtiyacındaki bir Army olduğunu belirtir. Kendisine destek vermesini umut ettiği 3 adet Army’i kendi kalkanına alarak onları onurlandırır. Kendine ait bir logonun aslında olmadığını ifade eder. 1.Army’nin yaptıklarını gördükten sonra aynı akibeti yaşamaktan korkmuş bir Army olduğunu bu logo ile anımsar.
11.Army: Sembolü Hançer. Kalkan içinde. Hançerin sivri ucu yukarıyadır. Süfyanilerin kullandığı Yemen usulü hançer yerine kamasından çıkmış ve düz formda hançer kullanılır. Hançerin elle tutulan yeri aşağıdadır. Sivri ucu yukarıda ve keskinliğini belirten parlaklığındadır. Hançerin arka fonu ise koyu gridir. Kalkanı görende hançere odaklanmanın gerçekleşmesi istenir böylece. Hançerin ucu, savaşa girildiğinde ve kayıp verdirildiğinde kırmızıya döner. Sadece kayıp verdiren alay bu renk değişimini hak eder.
12.Army: Sembolü Amazon Mermaid. Kalkan içinde. Deniz kızı görüntüsü. Bir kayanın üzerinde. Kayanın çevresi deniz. Sağ ve sol elinde, keskinliği görülen iki mızrak taşır. Mızraklardan biri kuzey hattının sağını diğeri ise solunu temsil eder. İki yöne de destek vermeye hazır olduğunu belli eder. Mermaid’in saçları sarı, alt bölümündeki pulların rengi ise mavidir. Çok güzel bir yüzü vardır. İçine girdikleri diğer Army askerleri bu logoya baktıklarında o askerlerle bu mermaid görüntüsü otonom konuşur ve onları teskin eder. Merkezden gelen emirleri de o okur. Hareketlidir. Ancak elindeki mızrakları asla bırakmaz. Kayayı terk edip asla suya dalmaz.
13.Army: Sembolü Sur(Kale). Tuğla içinde. Çok basit bir sur görüntüsü. Sağı ve solu açık, üç iri duvarın yan yana dizilmesi ile oluşmuş bir sur. Ancak surun dört bir yanı var ve holografik bakıldığında kale görüntüsüne dönüşüyor. Kalenin bütün hatları aynı zamanda surlarla kaplı. Sur olmayan unsuru yok. Aşılmaz sağlamlıkta görünüyor.
14.Army: Sembolü 12’li yıldız. Kalkan içinde. Holografik görüntüde kendi etrafında dönebilen 4 ana yön ve 12 uzantı belirir. Gezgin olduğunu bu şekilde belli eder.
15.Army: Sembolü 3Top. Yuvarlak içinde. Yuvarlığın üst bölümünde bir top, alt bölümünde ise üsttekini alt kenarlarından takip eden iki eş top vardır. Üstteki top kırmızı, altta soldaki top mavi, altta sağdaki top ise yine kırmızıdır. Topların arka fonu ise beyazdır.
16.Army: Sembolü 3Top. Yuvarlak içinde. Yuvarlağın sağ ortasında bir top, solunda ise altlı üstlü iki top bulunur. Yukarıdaki top mavi, aşağıdaki top kırmızı, sağ ortadaki top ise yine mavidir. Topların arka fonu beyazdır.
17.Army: Sembolü… (Karmaşık). Kare içinde. (Mavi kare üstte. Altta iki yan yana kare var. Soldaki kare mavi ve sağdaki kare ise kırmızı)
“rüzgar gülü gibi dönen wemb, işareti, ya da uçurtma, wemb sembolleri, uçurtma ve rüzgar gülü şeklinde, veriliyor, kötü olmamalı hiçbir duygu, hep iyiye odaklanılmalı, o zaman herşey değişiyor, olumlu düşünmeliyiz, olumsuzu yok etmemiz gerek, aslan burcuna girdik değil mi, yengeç devam, sevimsiz bir kanal oluyor burası, aslan sevimli değil, sevimsiz, yengeç de değil, aslan da neler olacak bakalım, kükremeye başlanacak, ağlamadan öldürecek kaplanlar, aslan göz yaşı döker, ama kaplan dökmez, aslan yavrularını beller, ama kaplan bellemez, aslan sahiplenir, ama kaplan çok az sahiplenir”
Üniforma, sahibini tanıyor. Sahibini sarmalıyor. Arkada omurgayı koruyor. Yukarıda başı ve en aşağıda ayak tabanlarını koruyor. Arkadan içine aldığı sahibini tüm yönleri ile yaşam ünitesine bağlıyor. 3 günlük gıda/sıvı içerir. 3 günlük atık/stok deposu. İdrarı içimlik suya dönüştürme teknolojisi. Katı atık, kurutularak ve kokusu alınarak dışarı atılıyor. Üniforma tulum sarma yoluyla vücudun orta bölümünde ek koruma sağlıyor. Üniforma arkadan omurgayı korur. Kesici alete karşı dirençlidir. Klasik atışlarda delinmez. Kalkan ise ileri teknolojik atışları önleme amaçlıdır. Üniforma, sahibini tanır ve başkasını sarmalamaz(arkadan kucaklamaz.) Birdy, üniforma ile yaşar. Görevi dışında uykuya dalar.( Her üniformada Birdy bulunmaz.) Üniforma tüm kayıtlarını Hedronik’e okutur.
Pioner Üniforma --) Tam kapalı, ancak yüzü düşmana gösteriyor. Yüzündeki ifadeyi düşman izleyebiliyor. Korkmadıklarını, savaşı kaybediyor görünmelerine aldırmadıklarını, amaçlarının; kimsenin cesaret edemediği şekilde öne atılmak ve inançları uğruna çarpışmak olduğunu gösterme hevesinde olduklarını gösterirler. Yüzlerinin izlenmesi bu yüzdendir. Üniformanın başı kaplayan bölümleri, gerektiğinde nefes almayı ve görüşü kolaylaştıran aparatları içinde barındırır.
Süfyani Üniforma --) Tam kapalı, yüzü bile göstermez. Beyaz renk ağırlıklı. Aralarda yeşil hatlar bulunur. (Rütbe ve semboller için) Yüzlerin görülmesini istemezler. Ancak WembArmy üniforması giyenlerin yüzlerine, bakışlarına odaklanırlar. Hayranlık duymak kadar korkuyu da böyle hissederler. Sayıca kalabalık oldukları halde hala mücadeleye devam edenlerin iç dünyalarını merak ederler. Kimi nefretini arttırır, kimisi masum statüsüne aldırır kendini.
Wemb --) Kırmızı üniforma, ancak rütbe ve semboller siyah ağırlıklıdır. Logolar 3D içerir ve hareketli/sesli olur. Üniforma sahibi ile konuşur.
En alt bölümde her iki ayak tabanını da, sahibinin yürümesini kolaylaştıracak şekilde ayarlar. Ayak tabanlarını uygun haliyle kavrar ve ayak tabanındaki direnç noktalarından rahatlama sağlar. Vücud ağrılarını dindirmeye çalışır. Savaşın yorgunluğunu dindirir ayak tabanında sağladığı sağlık desteği ile. Ayağın kokmasını istemez. Bu nedenle ayakları havalandırır. Düzenli olarak o güzel ayakları temizler üniformaya ilave edilmiş bot ile. Bot, üniformanın bir unsurudur ve önortadan ikiye ayrılarak kucakladığı ayakları kolayca serbest bırakır. Savaş durumunda günlerce içine aldığı ayakların sağlıklı kalması için çabalar bu botlar. Ağır oldukları halde ağırlıklarını ayaklara hissetirmez. Arka hattan omurgaya kadar uzanan üniformanın çıtasına yayar ağırlık merkezini. Aynı zamanda yerçekimin ağırlıklar nedeniyle yarattığı yıldırıcı etkisini kendi özel sistemi ile dindirme gayretine girer. Sahibinin hızlı adımlar atmasını, kolay yer değiştirmesini sağlar. Botlar özeldir. Adım attığı yeri önceden analiz eder ve tehlike olasılığı yüksek algılandığında adımını değiştirir, otonom yetkisi ile. Üniforma içindeki asker tam anlamıyla kendi kararları ile savaşamaz. Bu insana özgü karar hatalarından kaynaklanır. İstese de ölümüne düşmanın önüne atlayamaz. Üniforma bu kararı, botlarda yerleşmiş koruma sistemi ile sağlar. Karşı tarafı gerektiği kadar zarar verme olasılığı olmadığı zamanlarda gereksiz saldırılara girişmeyi veya gereksiz savunma hattında kalmaları uyarıları ile iletir sahibine. Botlar, ayakların temizliğine özen gösterir. Kokuyu alır. Havalandırır. Enerji verir. Vücut ısısını dengeler. Ayaklara binmiş basıncı alır, yayar. Bot bölgesindeki algılayıcılar, kenetlenme yoluyla yukarıya omurga hattına bilgi gönderir. Dinlenme halinde bottan başlayarak yukarı doğru az eğimli eğilim ile sahibin ayakta uyuması sağlanabilir. Gözleri kapandığında sahibinin yorulduğunu algılar, tüm vücut hatlarında masaj yapar bu üniforma. Bot bölgesindeki rahatlatma, en önemlisidir. Bütün yükü ve acıyı bu bölge çekecektir. Ayak bölgesindeki önlenemeyen bir yaralanma, sahibinin savaş dışı kalması demektir. Gövde dışı yaralanmalarda üniforma kendi ilk yardımını selfservis yaparken, ayaklardaki zedelenmelerde bot otonom karar alıcıdır. Gerektiğinde sahibini artık savaş dışı kaldığı gerekçesi ile geriye taşımak ister. İyileşince yeniden vuruşabileceği telkininin verlimesini hatırlatır ana üniforma bilgisayarına. Üniformanın ana bilgisayarı, arkada omurga boyunca uzanan sıvı bir akıntıdan ibarettir. Yukarıda beyincik bölgesinde sahibinin beynine ulaşır. Haberleşmeyi hızlı yapar. İnsan, bu üniformayı giydiğinde umudunu bulur, içinde savaşma isteği doğar. Hatalı karar verme korkusundan arınır. Ordu emirlerini uygulamada istekli olur, olasılık hesabının hızlı aktarımı sayesinde gereksiz can vermeler önlenir. Üniforma, sahibinin silahını da kapsar. Sadece manuel kullanımda kullanılan sahibinin özel hançerinde söz hakkı yoktur. Hançerde yine mini bir bilgisayar bulunur. Sahibinin kavrayışını kolaylaştıracak şekilde form değiştirebilir. Ele alındığı anda işlevini yerine getirme amaçlı kuvvet aktarımı sağlar. Direnci düşmanın vücudunu delme yönünde artırır. Gerekirse titreşime geçebilir. Öldürücü darbe amaçlı bir parçasını düşmanın içinde bırakabilir. Bıraktığı parça düşmanın kalbine yönelebilir ve hızla ölüme neden olacak hareketi yapabilir. Hançer bu hareketi ancak son çare olarak yapar. Sahibinin öldürülmesini engellemek ister. Eğer üniforma sahibi her koşulda ölüme yakınsa, kuşatılmışsa veya esir olma isteğinde ise umudun yitirilme safhasında üniforma kendi otonom kararını alır. Kendisine dokunmak üzere olan bir düşmana zarar verme isteğinde olur. Birdy unsurunu içeren üniformalar, Birdy’sini geriye uçurur. Kendisi uçamadığından olduğu yerde kalır ve eğer sahibi öldüyse ona kefen olmaya çalışır. Kendini kitleyebilir. Dokunan tanımsız temaslarda zarar verici olabilir. Atış yoluyla parçalanma halinde ise kefen olamadığı sahibini de parçalama ihtimalini kabul ederek kendini bir bütün olarak düşmana teslim etmez. Düşman öldürdüğü bir askerin üniforması ile de savaşmak zorunda kalır böylece. Kendi giydikleri ünformanın ne kadar zayıf olduğunu görerek endişeye kapılırlar. Az sayıda görünen WembArmy askerlerinin bu denli iyi üniformaları varken neden bizim zayıf diye düşünürler. Geri hatlarda bulunan üstsubaylarına karşı bilinçleri uyanır ve kızgınlık duyarlar. Bu kızgınlıkları onları hataya yöneltir. Bir üniforma bunu bile başarabilir.
Bot işlevini ayak uç parmaklarından, diz ve topuk orta noktasına kadar yerine getirir. Diz bölgesini önden koruyan ek kalkan bulunur. Bu sayede dizin altında iki kemiği birbirine bağlayan köprüde meydana gelebilecek bir zedelenme önlenmiş olur. Kemik kırıkları üniforma tarafından hemen çözülürken kemikler arasındaki bağda çözüm, zedelenmenin önceden önlenmesi olmuştur. Diz bölgesinde, bot bölgesine göre ikinci ölçüde bir otonom bilgisayar daha bulunur. Omurga bölgesine yayılan sıvı bilgisayarın bir alt unsuru olan bu bilgisayar, bulunduğu dizin, özellikle koşma ve hızlı hareket sırasında bacak kaslarına güç aşılar. Dizin ön bölümünde aşılmaz sertlik bulunur. Hızlı düşüşlerde bile korur, basıncı vücuda yayar, kırılmaları önler. Dizin arka bölümünde ise daha ince bir kalkan bulunur. Bu bölümde aparatlar, vücuda girer ve kaslara güç verir. Alta ve üste uzanan kaslardaki yorgunluğu alır. Yaralanma halinde nano robotları zedelenmiş bölgeye salar. Sahibi savaşırken onun canını yakmadan hemen tedaviye başlar. WembArmy üniforması giymiş bir asker, üniformasının kendisi için nasıl çabaladığını böylece bilmiş olur. Elindeki silahı yaralandığı halde bile bırakmaz. Normal şartlarda kan kaybından bayılma, ayakta duramama, görme kaybı, duyma kaybı, dokunma hissinde eksiklik ve adım atmada tutarsızlık gibi eksik davranışları üniformanın hızlı tedavi edici müdahalesi önlemiş olur. Ölümcül yaraların öldürücü etkisini geciktirmek ister. Uçan sedyelere alınma aşamasında sedyedeki tedavi programlı bilgisayara kendisini açar, ilk müdehale sonuçlarını ona bildirir. Otodoktor sistemi ile açık yaralar hemen kapatılar. İç kanamalar nano robotlar ile engellenir. Gövde yaralanmalarında sedye, savaş tıntının gerisine uçarken yolda ilk ameliyatı yapar. Sedyenin üniforma benzeri kapsayan, kucaklayan kolları vardır. Gerektiğinde tüm üniformayı ek olarak kaplar. Bu durumda üniforma kendini sedyeye açar. Sahibini emanet eder. Olasılık hesaplarını sürekli yaparlar. Uçan sedye, ana hastane birimine otonom ulaşır. Orada bekleyen ilk Humanoid ve Android birimleri hızlı ve hataları arındırılmış titizlikte ilk işleme alırlar. Uzman doktor askerler/subaylar ise son işlemde devreye girerler. Yaralı askere bir insan sıcaklığında “geçmiş olsun” diyecek güler yüzlülükte ve sakinleştirici bakışta olurlar.
Diz aparatları ilk iç tedaviye başlarken güçlerini bilerek yola çıkarlar. Tedavi güçlerini aşan yaralanmalarda ana bilgisayarı uyarırlar, oradan Hedronik hızla en yakın uçan sedyeyi yollar. Vücudun ana hatlarında bulunan aparat siloları, nano robotlarını bu uğurda feda eder. Kan akışını sağlamak, kemikleri bir arada tutmak ve kopan kasları yerine bağlamak isterler. Bu nanoların üzüntü programı da vardır. Üniformanın bir parçası olduklarını ve sahibinin savaştığını bilirler.
Dizin önündeki kalkan, serttir. Ani düşüşlerde özellikle aşağıya uzanan kemiği uzantısı ile korur. Üniformanın, sahibinin vücud yapısındaki zayıflıkları bilerek sertleşmesi söz konusudur. Aynı şekilde diz altı alanda ana kemiğin öne yakın bulunduğu bölümlerde kalkan uzantısı oluşturulur. Bu alanlar savaşın şiddetinde sertleşir ve darbelere karşı alanı korumaya alır. Atışlarda delinmeyi engellemek ister.
Üniforma, gövde dışındaki bütün uzuvların geri hatlardaki hastane ünitelerinde yenilenebildiğini bilir. Ancak savaş anında sahibinin canının yanmamasını ister. Diz ile Kalça hattı arasında ise yumuşak alan bulunur. Bu alanda üniforma, sahibine eliyle alabileceği gıdaları sunmak ister. Gıdaları en fazla 3 gün tazeliğini koruyacak, enerji kaynaklarıdır. 3 günü aşan durumlar için ise çok yer ve ağırlık gerektirmeyen katı enerji kalıpları bulunur. (Yeşil bir gıda yerler, aç kalmamak için. Çam fıstığına benziyor. Enerji için.) Sıvı ihtiyacı için ise kalçanın hemen yukarısındaki üniformanın ana ağırlık noktasında arındırma bölümü vardır. Dışa salınan atıklardan alınan sıvı, saflaştırılarak su kıvamıyla sahibinin ağız bölgesine taşınır. Kapalı mod üniforma durumunda ısı kaybı veya aşırı ısınma engellenir. Kalçaya uzanan kaslar, gergin olmamalıdır. Kasılmalarındaki enerji kayıpları arka ve ön kaplayıcıları ile engellenir. Özellikle arkadan yukarı akan bilgisayar sıvı bağlantısı korunur. Üniformanın zaafı düşmana sırtını gösterme ihtimalinde görünür. Üniforma tüm gücünü ön bölümü korumaya almaya adamıştır. Kalça bölgesindeki yiyecekler yanda ve hafif arkadadır. Önde ise açılır cepler bulunur. Cepler içinde kolay ele gelen katı enerji kalıpları bulunur. Seferin ilk gününde bu ceplerdeki stoklar tükenecektir. Üniforma, ceplerin içeriğini bilir ve tükenmekte olduğunu da bilir. Kalça yan ve hafif arka alanlardan bu ceplere günün saatlerine uygun aktarım yapılır. Böylece üniforma sahibi askerin gıda stoklarını hızlı tüketmesi engellenir. Beslenme disiplinini almış askerin kontrolsüz tüketime gitmesi istenmez böylece. Kalçaya uzanan yumuşak hatlarda meydana gelebilecek yaralanmalar, açılan alanı geçici olarak doldurma yöntemi ile hemen tedavi edilir. Sinirler, önde ve iki bacak arasından aşağıya uzanır. Sinirlerin korunması önemlidir. Yine kan taşıyan damarlar da ek korumaya alınır. Üniforma, sahibinin damarlarını algılar ve tam üzerine gelen ek sertlik sağlar. Kan akışını hızında tutar. Sinirlerin kesilmesi ve hasarı halinde kalça arkasında bulunan ana bölümden çıkan aparatlar hızla vücuda girer ve kesilen sinire tampon yapar. Yapay eklemeler ile kas kesilmesinden, sinir kopmasına tedaviyi başlatır. Kan kaybı halinde, vücudun içine boşalan kanı dışarı alır, yapay kan üreterek eksiği tamamlar. Bilinç kaybına neden olacak kan kaybı sınırını kontrol eder. Kalça kemiği alanında ise üniforma sahibini tam sarmalama ile kucaklar. Arkadan öne doğru iki yönden askeri, sahibi sıfatıyla içine alır. Ana gövdenin en alt bölümü burası sayılır. Dişi askerin rahim bölgesi denilen bu alan iyi korunmalıdır. Sindirim ve boşaltım sisteminin zarar görmemesi için ön bölümde altıgeni andıran darbe emici yuvalar bulunur. Bunlar gerektiğinde yenilenir. İlk seferden dönen bir askerin üniforması kendini yenilemek üzere ait oldukları yuvaya alır. Keten iç giysisi ile beklemede olan asker, yeniden sefere çıkmaya hazır olduğunda üniforma yenilenmiş haliyle onu yeniden sarmalar. (Keten iç kıyafet, teri/elektriği alır. Keten’in rengi açık sarıdır. Üniformayı giymeden önce bu iç kıyafet giyilir tüm askerlerce. Bu aynı zamanda kişinin kendi iç kefenidir.) Tüm üniforma destek hizmetlerini Humanoid ve bağlı olan Androidler gerçekleştirir. Emirlerindeki yarı sabit robotlar hızlı davranır. Saat olmadan üniforma ikinci sefere hazırdır. Cephe hattında sürekli kalmak zorunda kalınırsa, bu destek seyyar olarak savaş alanına taşınır. Üniformaya orta arkadan yanaşan ve yerçekiminden bağımsız destek aracı, üniformaya gıda/ilk yardım/mühimmat ve aparat desteğini aktarır. Her alayın kendi ana üst bilgisayarı olduğundan bu konularla insanlar ilgilenmez. İnsan unsuru savaşa odaklanır. Bu detay, üniforma desteğinde otomatiğe bağlanmış bir sistemin anlatımıdır. Kalçadan başlayarak yukarıya omuza uzanan bölümde arka ve ön saha vardır. Arka saha, omurgayı koruma amaçlı ve kemikleri destekler yapıdadır. Minik ameliyatları arkadan sahibini acıtmadan yapar. Gövdedeki kapanabilir yaralanmalarda arkadan giren nano doktor robotlar aktif olur. Girişlerini hissettirmezler. Sahibi onların içeride kendisi için uğraştığını bilir. Ayrıca yorgunluk halinde arka bölüm yaslanma eğimini alarak uyku imkanı sağlayabilir. Arka bölüm bir kalınlık görüntüsü verir. Sağ eliyle sol arka bölümden ve sol eliyle sağ arka bölümden yuvalarında bekleyen nesneler sahibinin isteğine uygun açılır ve ele gelmek üzere dışarıya itilir. Bu nesneler değişkendir. Omuz bölümünün hemen altında sağlı sollu üçer yuvada bulundurulan nesneler, savaşın gidişatına göre değişir. Arkadan yapılacak düşman atışlarında ana hedef olabilecek gövdenin özellikle akciğer alanı iyi korunmalıdır. Omurga çizgisinden sağa sola açılan ve kaburga-omurga ikilisine odaklanan perde, yakından yapılabilecek düşman atışlarının etkisini azaltır. Önde ise daha etkili bir koruma sağlanır. Savaş sırasında üniforma esnek yapısını, sertleştirerek içine delicilerin girmesini engellemek ister. Aynı şekilde ışınsal ve elektriksel etkileri içeri almamak ister. Vücudun kalıbına göre ek bir kalınlık oluşturulur. Ancak bu kalınlık, arkadaki kadar kalın olmaz. Yine Omuz altları hareket kolaylığı sağlamak için sertleştirilemez. Esnek tutulur. Kolların havaya kaldırılması halinde bu alanlar üniformanın en zayıf yeridir. Buradan darbe alınması halinde kollar omuzdan kopabilmektedir. Özellikle ana silahın monte edildiği kol koparsa asker savaş dışı kalacaktır. Diğer kolun kopması halinde ise asker sağ olarak savaş hattının arkasına alınmak üzere kopan yerdeki kan akışını engellemeye dönük üniformanın otomatik yaptığı kapama işlemi devreye girer. Üniforma bu olasılığa hazır olduğundan paniğe kapılmaz ve hemen tek kollu kalan askeri motive edici telkinle işlemine devam eder. Omuzların yanlarında ve üzerinde üniformanın işlevini arttıran ek ve yarı bağımsız aparatlar doldurulmuştur. Üniformanın ağırlaşmasına neden olan bunun gibi ek unsurlar, yerçekiminin etkisini yavaşlatan ve askeri normal vücut ağırlığında hareket ediyormuş gibi düşündüren bir teknolojinin kullanımını gerektirir. Üniformanın ön bölümünde gövdeyi kaplayan alanda, logo ve sembollerin bir bölümü yerleştirilmiştir. Bu aynı zamanda kayıt tutucu özelliği de sağlar. Savaşı önden kaydederler. Kayıtlarında görüntüyü ise daha yukarıda bulunan 3.göz ve Birdy sahasında bulunan ek göz sağlar. Ek göz dört yönde hareketli iken. 3.göz sadece öne odaklı kayıt yapar ve kayıtları anında asker beynine iletir, askerin etkin karar almasını sağlar. Tehlikeyi hızla görmesini sağlar. İki gözün görüp algılamakta geciktiği durumları 3.göz uyarı ile beyne dikte eder. Vurulma olasılığı, pusu olasılığı, hedefi vurma olasılığı gibi değerleri doğrudan beyne aktarır. Öndeki iki göze görüntü olarak ya da iki kulağa ses olarak bilgi aktarımı kaldırılmıştır. Bu yöntemden verim alınamamıştır. Bu yüzden başka karşı çıkılan ve askerin beyni yıkanıyor diye istenmeyen sistem, daha sonra istekle kabul edilecek ve faydası görünecektir. Askerin sağlak olması halinde sağ kolda, solak olması halinde sol kolda ana silah bulunur.