Pages

20120714

EK: AQUAPOL EKONOMİSİ

12 Wembolog dalında yapılan proje/deney sonucu ekonomik değeri olan somut/soyut ürünler elde edilir. İlk denemesi somut/soyut sabit üs adasında olur. Bağlı ülkeye sağlanan yenilik hibe edilir. Diğer ülkelere, bir sonraki 10 yıllık aquapol yaşamının ekonomik maliyetini karşılamak amacı ile düşük bedel ile satılır. Amaç para kazanmak değil. Amaç düşük bedel ile tüm ülkelere/beldelere yenilikleri yaymak. Yenilik alan ülke/belde için bir fiyat tespiti yapılmaz. Karşılığında Aquapol hesabına dilediği tutarı hibe eder. 
Gıda Örneği:
Aquapol gıda uzmanları yeni gıdalar üretip adaya tohum sunuyor. Ada halkı ilk kez üretiyor ve tadıyor. Sonra bağlı ülkeye tohum transferi yapılıyor. Bu şekilde aquapol ekonomisi işliyor. İnsan sağlığı gıda yönü ile iyileşiyor. Gıda kaynaklı hastalıklar azalıyor.  
Giyim Örneği:
İnsanı mutlu eden gıda anlayışı bulunuyor. Proje deneyle somutlaşıyor. Sabit üste ilk giyim denemeleri başlıyor. Bağlı ülke yeni giyim anlayışı ve malzeme teknolojisini bedelsiz alıyor. Tüm ülke insanları Aquapol tarafından sağlanan yenilik ile mutlu oluyor. Amaç insanları giyim yönüyle mutlu etmek. Soğuk/sıcak farkından korumak. Sağlık sunmak. Başarı tadılıyor. Diğer ülkelerde dileyen belde insanlarına bir fiyat tespiti yapılmadan “Üretim Teknolojisi” transfer ediliyor. Beldeler güçlerine/dileklerine göre Aquapol hesabına hibe yapıyor.
Toplam 12 wembolog alanında sağlanan yeni teknoloji transferi, takip eden 10 yılın Aquapol yaşam maliyetini karşılıyor. Üstelik artan ekonomik değerin bir kısmı, önce bağlı ülke sonra diğer ülkelerdeki düşük gelirli beldelere “Üretilmiş malzeme” olarak hibe(infak) ediliyor. Tüm dünya alanında Aquapol/Wembolog yaşamına olan sempati artıyor. Amacın tüm insanlık için yükselmek olduğu anlatılıyor.
Ekonomik anlayış “Wemb” kaynaklı. Kapitalizm ya da Komünizm yok. Nomokrasi ile yönetilen belde/ülke alanında ilk amaç insanların mutluluğu. Aquapol bu amaçla ekonomik anlayışı değiştiriyor. Bir ürünün fiyatı yerine bir ürünün faydası ön plana geçiyor. Faydasız ürünlerin reklam yoluyla fiyatlarının arttırılması anlayışını terk ettiriyor.     
Aquapol içinde tüm kadronun temel gıda ihtiyacını karşılayan iç üretim var. Sabit üs gıda desteği sağlıyor. Bağımsız beslenme gücü doğuyor. Sabit üs alanından alınan paketli gıdalar karşılığında somut/soyut ürün/teknoloji transferi sağlanıyor. Pol insanları, Aquapola özenle bakıyor. Verdiklerinden daha çok alıyorlar. Yaşam mutlulukları artıyor. 10 yıl içinde sağlanan ekonomik gelişim, aile oluşumunu olumlu yönde etkiliyor. Boşanma bitiyor. Yanlış evlilik bitiyor. Ekonomik kaygı ile yuva kurma anlayışı bitiyor. Sağlanan gelişim ile beslenme/üreme/savunma içgüdüleri doyuma ulaşıyor. 
Soyut yönüyle teknoloji transferi artıyor. Ekonomik ilişkilerde kar amacı yok. Aquapol içinde sınanmış ve sabit üs alanında deneme üretimi başarılmış konularda hızlı paylaşım sağlanıyor. 10 yıllık eğitim sürecinde 4800 wembolog öğrenci gelişiyor. Eğitim kadrosu ve öğrenci kadrosu birlikte deney/proje gücü sunuyor. Aquapol içinde hızlı yükselme oluşuyor. 12 wembolog uzmanlığında tamamlanan somut/soyut ürünlerin “Üretim Teknoloji” transferi sabit üs ve bağlı ülke için bedelsiz kazanım sağlıyor. Diğer ülke/belde insanları güçleri oranında bu teknolojiyi transfer edebiliyor. İlk mezun olacak wembologlar için önceden ilgi oluşuyor. Kendi topraklarından eğitim için gitmiş gençleri hasretle bekliyorlar. Wembolog gençler bağlı oldukları topraklara dönüyor. Orada ekonomik gelişimi destekliyor. Amacın sadece ekonomik gelişim olmadığını vurguluyorlar. Somut ve soyut gelişimin birlikte olması gerektiği bilgisini aktarıyorlar. “Wemboloji” bir bilim dalı haline geliyor. İçinde “Ultraloji” olan az sayıda genç “KonFed” seviyesinde çözümler sunabiliyor. Öğrencilerin oluşan fikirlerini, eğitim kadrosu destekliyor. Teorik projeler bitince pratik deneyler başlıyor. Başarılanlar somutlaşıyor. Üretim sonucu Aquapol ekonomik yönüyle güçleniyor. Maskeli süvari bağışına ihtiyaç olmadan yeni 10 yıla hazırlanabiliyor. Kendini yenileyebilecek ekonomik güç sahibi oluyor. 
Ekonomik yönüyle esnek giyim teknolojisini geliştiriyorlar. Moda anlayışında insanların alım gücü artıyor. Çünkü giyim çok yönlü gelişiyor. Şekil değiştirebilen giyim tekniği bulunuyor. Kadınlar için renk dönüşüm kolaylığı sağlanıyor. Giyimde mikro çözümler sağlanıyor. Isı yalıtımı, sağlık destek/kontrol gibi konularda gelişim sağlanıyor. Giyimde sağlanan somut gelişim önce sabit üs adasında yaşayan ailelere sunuluyor. Üretim yerinde kendi ürettikleri yeni giyim mantığını üzerinde taşıyorlar. Sonra bağlı ülkeye karşılıksız giyim teknolojisi aktarılıyor. Diğer ülke/belde alanlarında yaşayan ailelerden giyim talepleri başlıyor. Sabit üs adasında üretilmiş gıda/giyim (balık hariç) dış satımı yok. Gıda ve giyimde üretim teknolojisi transfer ediliyor. Karşılığında yüksek fiyat talebi yok. Ülkenin/beldenin gücü ile hibe etmesi isteniyor. Böylece tüm dünya beldelerinden, ailelerinden talep geliyor. Kapital ekonomik anlayışındaki marka bağımlılığı azalıyor. Reklam yoluyla talep yaratma mantığı azalıyor. Fiyat ile maliyet arasındaki bağ kuvvetleniyor. Maliyeti azaltan faktörün üretim yerini, tüketim yerine yakın tutmak olduğu kavramı gelişiyor. Aquapol yönetimi tarafındaan sunulan ekonomik yaşam anlayışı dünyaya yayılıyor. Özellikle enerji ihtiyacını düşüm maliyet ile karşılayan teknik transferi tüm dünyada ulaşım/ısınma sorunlarını çözüyor. Doğayı kirleten enerji tüketimi bitmeye başlıyor.
Aquapol içinde ekonomi bağımsız. Para kullanımı yok. Öğrenci ve eğiticiler için tüketim kredi limitleri günlük. İsraf yok. Paylaşım var. Korku yok. Mutlu eden tüketim var. Günde 2 saat üretime destek görevleri var. Bunun karşılığı tüketim limiti alınıyor. Çalışmak zorunlu. Pazar günü bile 2 saat görev var. Görev mutluluk veriyor. Balık avlama görevi. Gıda üretim çiftlik görevi. Yaşam alanı temizlik hizmet görevi. Giyim destek görevi. Havuz bakım görevi. Liman görevi. Bunun gibi dönüşümlü 2 saatlik görevler var. Öğrenciler için 4 saatlik (Ultrastlar için 8 saatlik) ders saatlerinde görev yok. Wembolog öğrenci ders saatlerinde Liman kapalı. Balık avı yok. Balık için okyanus suyunda üretim çiftliği var. Yüksek düzeyde balık üretimi var. Balıkların dış satım amaçlı paketleme/stoklama sistemi var. Aquapol ihtiyacı üzerindeki paketlenmiş balıklar hızla sabit üs limanına ulaştırılıyor. Sabit üs üzerinden dış satım sağlanıyor. Sabit üs alanında da balık üretimini kalite/tat yönüyle arttıran teknoloji sağlanıyor. Üretilen balık, ev kullanımı amaçlı olarak paketleniyor. Paket içeriği yemek yapmaya hazır format içeriyor. Dünya balık fiyatlarını düşürecek kadar çok üretim yapılıyor. Somut ürünlerde maliyet üzerinden fiyatlama geliyor. Reklam maliyetinden kurtuluyorlar. Ürün logosunda Aquapol logosu var. Hibe amaçlı gıda transferi de sağlıyorlar. Ziyanları yok. Satılmayan ürün yok. Atılan paketli ürün yok.
Aquapol 10 yıllık eğitim yaşamında binalar için bakım/onarım malzeme ihtiyacı var. Bunun için sağlanan mali bütçe kullanılıyor. Bunun yanında yeni bina teknikleri de bulunuyor. Başarılı teknik deneyler, sabit üs alanına aktarılıyor. Bağlı ülke yeni bina tekniğini üretime alıyor. Karşılıksız bir bina teknik transferi oluyor. Somut gelişimi gören diğer ülke/belde yönetimlerine teknik detay, fiyat şartı olmadan aktarılıyor. Hibeleri güçleri nispetinde oluyor. 
Aquapol ekonomisinde asıl amaç, yaşam beldelerinin tüm ihtiyaçlarını kendi kendine karşılama güçlerine kavuşmaları. Dışarıdan sadece teknolojik bilgi transferi almak. Bunun için ilim insanlarının toplu çalışma yaptıkları özel alanları desteklemek. Amacın bireysel veya aile zenginliği olmadığı bir insan kitlesi. 
Öğrenci fikirleri ve eğitici çözümleri için yapılan proje/deney için malzeme ihtiyacı var. Bağlı ülkeden ihtiyaç duyulan proje/deney malzemeleri talep edilir. Bağlı ülke yönetimi bunları hibe edebilir, bir bedel karşılığı isteyebilir. Malzeme talepleri 10 yıllık eğitim sürecinde parça parça yaşanır. Stok yönetimi tam. İhtiyaç fazlası malzeme alımı yok. Aquapol bir canlı organizma gibi görülüyor. İskelet yapısından soyut yapısına kadar sürekli pozitif anlamda gelişim yaşıyor. Bunu öğrenci ve eğitim kadrosu sağlıyor. Sabit üs adası limanından deney malzemeleri geliyor. Giyim malzemeleri geliyor. 

ÖĞRENCİ/EĞİTİM TEKNİK YENİLİKTEN ALDIĞI EKONOMİK PAY???
Amacı ne? Maddi değer mi? İnsanlığa adanmış bir yaşam mı? Ailesi için Wembolog olarak ücret hakkı ne? 10 yıllık aquapol yaşamında ailesi için nasıl bir gelir var? Uzmanlık alanında katkısı ne? Karşılığında beklentisi ne? Başarı kime adanır? Yoktan var eden kim? İnsan kim için yaşar? İnsan neyi yaşatır? Yaratıcının amacı ne? Bilmek için ne yapılmalı? İnsan yaratana nasıl yaklaşmalı? Temiz bir düşünce yeri nasıl sağlanabilir?