1 Pol Çizimi
Kıyı şeridinde inşa edilir. Pol merkezi kıyıya yakın. Pol kara sınırları belirgin. Pol dış sınırında doğal/piknik alan hattı var. Burada ada insanlarına doğal eğlence yeri sağlanır. Ortak yaşam alanları sağlanır. Pol dışında ikamet yok. Gece olunca tüm ada halkı pol içinde yaşamı seçer. Pol inşası buna uygun tüm yerleşik ihtiyacı karşılayan alt yapıya sahip.
Pol alanı için iki inşa yöntemi var. İlkinde tüm potansiyel pol alanı düzleştirilir. İkincisinde taraça sistemi ile tepe/dağ yamaç düzlüğü sağlanır. Mevcut binaları koruyan teknoloji kullanılır. Pol sınırları içinde doğa korunur. Mahalle arasına ağaçlardan oluşan sınırlar konulur. Mahalle ortasında ortak kullanım alanları oluşur. Pol merkezinde kamu binaları oluşur. Tarihi mahalle korunur. İçi teknoloji ile donanır. Pol yer altı ulaşımı sağlanır. Pol merkezi ile diğer alanlar arasında metro ulaşımı sağlanır. Deprem için zemin altında özel teknoloji sağlanır. Kıyı şeridi için ortak kullanım alanları inşa edilir. Marina tarzı liman oluşumu sağlanır. Pol alanına deniz ulaşımı için güvenlik sistemi kurulur. Pol içinde doğal ortamlar kurulur. Pol içinde çıkmaz sokak yok. Pol binaları esnek. Dik bina yok. Tatlı eğimler var. Pol binalarında renk değişimi var. Gece olunca kendini aydınlatan yollar var. Yollarda iri araç yok. Mini araçlar ile zemin ulaşımı var. Yer altı ulaşımı hızlı. Hava ulaşım araçları için pol kenarlarında konma pistleri var. Pol alanı içinde havalimanı yok. Hava limanı, ana liman üzerinde. Doğal zemin üzerinde kurulu eski havalimanı kaldırılıyor.
Pol zemini düzleştirilir. Böylece eğim farkı önlenir. Binaların inşasında soyut yaşam kuralları uygulanır. Pozitif enerji sağlayan mimarı proje uygulanır. Manyetik alanlar dikkate alınır. Adanın negatif noktalarında insan yaşamı olmaz. Adanın doğru alanında insan yaşamı sağlanır. İlerleyen yıllarda “kubbe” teknoloji uygulanacak. Bu amaçla pol merkezinde geometrik inşa mantığı uygulanır. Bu amaçla doğal alanda zemin düzleştirmesi yapılır. Doğal zemin korunur. Binaların üzerine doğal zemin taşınır. Binaların üzerinde ağaç oluşumu sağlanır. Binada kalan aileler, sosyal alan olarak bina üstünü kullanır. İklim farklarından koruyan bina kubbesi, yaz/kış gölge ve ısı korunumu sağlar. Soğuk/sıcak farkından doğan hastalıklar ortadan kalkar. Mahalle gençleri/çocukları için neşe kaynağı alanlar inşa edilir. Yaşamın mutluluk vermesi istenir. Pol inşasında somut/soyut detaylar önceden planlanır. İnşa sonucunda pol alanına dönen ada sakinlerinin mutlu yaşamı tatmaları sağlanmalı.
Şekil 2
Pol Alanı Kuşbakışı Görünüm
M: Pol merkezi (Kamu alanı)
Marina: Deniz ulaşımı amaçlı ortak alan.
S: Sahil yolu/alanı
D: Pol yapay adası (Eğlence amaçlı)
P: Pol dış sınırında ortak piknik/doğal alan
R: Pol Mahallesi (iç merkezi nokta ve yolları) (çıkmaz sokak yok) Mahal oluşumunda petek sistemi var. Yüzey şekline göre petek oluşumu esnek.
Şekil 3
Pol Alanı Yan görünüm
(Taraçalı yerleşim modeli)
Z: Deniz yüzeyi, zemin
U: Mahalle yer altı kullanım alanı.
D: Deprem korunma amaçlı yumuşak tabaka. Her mahalle altında var. Bu aynı zamanda mahalleyi kaydırma, taşıma imkanı sağlıyor. Mahalle parça parça taşınabiliyor.
K: Mahalle yapay kubbe. Isı farkını korur. Temiz hava sağlar.
C: Mahalle merkez piramidi. Ortak kullanım.
1,2,3,4,5: Standart pol mahal katları. Katlar arası geçişte helezonik asansör/yürüyen merdiven var. Mahal alanı içinde eğim sıfır. Ulaşım kolay.
2 Liman Çizimi
Liman üstünde hava iniş alanları var. Uzun ağaç yok. Ancak zemin doğal görünümlü. Yeşil zemin var. İnen uçaklar yeşil zemine zarar vermiyor. Yatay iniş yok. Dikey iniş var. Hava ulaşımı yoğun. Liman kuleleri iki tane. Sahil boyunca uzanan limanın zemin altında giriş yapılabilen 12 gemi yuvası var. Liman zemini, sahilden 50 metre yüksekte. Kıyı şeridinde, su derinliği yapay olarak 50 metre . Sığ suda liman yok. Doğal su altı tabaka canlıları inşa sürecinde adanın diğer kıyılarına taşınıyor. Hiçbir canlıya inşa sürecinde zarar verilmesi istenmiyor.
12 gemi yuvası, silo ile bağlantılı. Limanın zemin altında silo sistemi var. Üretim yerinden metro ağı ile gelen montaj/ihtiyaç malzemesi burada depolanır. Liman görev ekipleri için liman kuleleri var. İki liman kulesi yüksekliği 50 metrelik liman katmanı üzerinde 10 metre yüksekliğinde. Sahile yakın. Amaç kıyı şeridi ve gemi giriş/çıkış denetimi/onayı sağlamak. 10 metre çapında ve 10 metre yüksekliğinde liman kulesi, hava iniş/kalkış denetimi/onayı sağlar. Otel ile liman arasındaki ince sınırdan içeri izinsiz girişi önler.
Liman akşam olunca renklenir. Gemi yuvaları gün batımı ile kapanır. Gün doğumuna kadar gemi girişi olmaz. Yuvası içindeki gemiler askıya alınır. Gün raporu çıkar. Liman yapı olarak özdeş bölümlerden oluşur. 12 gemi yuvasına bağlı 12 silo alanı özdeştir. İki liman kulesi özdeştir. Malzeme girişleri özdeştir. Aquapol inşa alanına malzeme gidişi günlük planlanır. İnşa aşamasında iken liman silo yönetimi kolaylaşmalı. Üretim yerinden malzeme gelişini kolaylaştıran inşa yöntemi uygulanmalı. Liman inşasında gemi inşası da var. Gemi modelleri, parçalar halinde bağlı ülkeden gelir. Parçaları liman sahasında birleşir ve göreve başlar. Liman ve gemilerde çok sayıda robot kullanımı var. Robotlar için liman sahasında bakım alanları var.
Şekil 4
Liman Kuşbakışı Görünüm
K: Liman gözetim/yönetim kulesi.
P: Liman üst yüzeyi doğal alan. Yeşil ve kısa ağaçlar. Meyve bahçeleri. Kokulu çiçekler.
G: Gemi giriş/çıkış gözetim yeri. Humanoid destekli.
B: 12 alt liman için bariyer/sınır uzantısı. Koruma/bakım amaçlı. Esnek. Uzayıp kısalabiliyor.
H: Hava iniş/kalkış pisti. Üzerinde yeşil çimen var. Gece aydınlatması var. Yatay iniş/kalkış yok. Dikey iniş/kalkış sistemi var.
Şekil 5
Liman Yan Görünüm
K: Liman kulesi
P: Liman üst yüzeyi doğal alan
G: Gemi giriş/çıkış gözetim yeri
B: Bariyer
A: Hava iniş/kalkış pisti ile otel arasında ulaşım kanalı.
O: Otel
S: Tencere şeklinde gemi ve yuvası. 12 adet gemi yuvası var.
M: Pol ana metro ulaşım hattı (malzeme için ayrı, insan ulaşımı için ayrı kanalları var)
D: Deprem koruma amaçlı yumuşak tabaka.
3 Otel Çizimi
Şekil 6
Otel Kuşbakışı Görünüm
M: Otel marinası. Deniz ulaşımı.
E: Otel eğlence alanı
Y: Otel sırt uzantısı. Yeşillendirilmiş katlar var. Piramidin uzatılmış hali gibi. Denizi gören taraf için deniz manzarası var. Ada içini gören taraf için orman/dağ manzarası var.
A: Otel zirve uzantısı. Ortak kullanım alanı. Eğlence alanı. Yemek alanı.
P: Otel zemini doğal park alanı. Kısa ağaçlar, gölgelikler var. Meyve bahçeleri var.
U: Doğa/orman uzantısı. Esnek. Ağaçlar içinde dinlenme alanı. Üstü açılabiliyor. Yapay havuzu var.
Şekil 7
Otel Yan Görünüm
A: Otel zirve uzantısı
B: Otel ana binası. Odalar ve diğer alanlar barındırır.
P: Doğal toprak zemin.
C: Gözetim yeri. Humanoid destekli.
D: Otel zemin altı alan. Otel odası yok. Otel ihtiyaçları için paketleme yapılabilen yer. Geniş bölümleri var. Gerektiğinde silo olabiliyor.
E: Doğa/orman uzantısı
S: Otel dış sınırı.
Z: Deniz seviyesi zemini.
O: Orman alanı. Doğal alan.
D: Deprem koruma amaçlı yumuşak tabaka
M: Metro alanı.
4 Üretim Yeri Çizimi
Şekil 8
Üretim Alanı Üst/Yan Görünüm
M: Üretim alan merkezi. Piramit binası var. Üretimin yönetildiği yer. Üreticilerin bir araya geldiği yer.
C: Üretim petekleri. Her petekte ortak üretim yapılır.
P: Üretim alanı doğal kullanım alanı. Piknik yapılır. Gezinti yapılır. Doğal yaşam tadılır.
D: Doğal alan. İnsan girişi yok. Üretim yeri doğal alan altına kurulur.
S: Silo alanı. Üretim amaçlı stok yeri.