4800 öğrenci ve 200 eğitim uzmanı seçilmiştir. Seçilenler için öğrenci/eğitim kadrosunda geçiş süreci başlar. Aquapol yaşamına uyum süreci başlar. İnşa süreci tamamlanmak üzeredir. Geçiş planı kısa bir süre içerir. Hızlı geçiş sağlayan bir plandır. Planı, Wemb Vakfı önceden yapmıştır. Bağlı ülke desteğinde plan işlemeye başlar.
Seçilen öğrenciler, oda eşleriyle önce sanal ortamda tanışır. Seçilen öğrenciler yedekleriyle sanal ortamda tanışır. Seçilen eğitim uzmanları sanal ortamda 12li grup üyeleri ile sanal ortamda tanışır. Somut tanışma için ön eğitim alınacak ve bağlı ülke topraklarında olan üniversite kampüsleri kullanılır. Bağlı ülke, inşa süreci başında Aquapol öğrenci/eğitmen kadrosu için dağılım planını önceden hazırlamıştır.
Wembolog olma bilinci ilk olarak ön eğitim sürecinde somut olarak verilir. 10 yıl boyunca eğitim verecek kadrolar, burç dilimlerine ayrılmış 12li grupları ile 400 öğrenciyi (ultrast öğrenci kadro, 4lü gruplar ile burç dilimlerine ön eğitim için dağılır.
Geçiş süreci, seçilenler için son testlerin yapılmasını sağlar. Bağlı ülke, projeye bu aşamada somut destek verir. Aquapol açılışı öncesinde yaşanacak kısa ve etkili süreci yönetir. Öğrencileri misafir eder. Eğitmen kadroyu, kendi akademik personeli ile tanıştırır. Bağlı ülkenin tüm üniversitelerinde Aquapol ilgisi böylece artar. Geçiş sürecinin bir amacı da budur. Tüm bağlı ülkedeki üniversite öğrencilerinde ilgi oluşturmak.
Geçiş planında yaşanabilecek vazgeçme/elenme ihtimaline karşı yedekler hazır tutulur. Geçiş süreci aynı zamanda seçilenlerin seçime uygun olup olmadığının test edildiği kısa deneme süreci de yaşatır. Oda eşler üniversite ortamlarında bir arada kalırlar. Burç dilimi öğrencileri ve potansiyel sınıf üyeleri birbirleri ile aynı ortamda bulunur. Bu süreçte öğrenciler üzerinde değişim sürekli izlenir. İzleme programı puanlamayı yapar. Seçimde yaşanabilen ufak hataları düzeltir. Bu aşamada çok düşük oranda (binde bir) vazgeçme/eleme yaşanır.
Geçiş süreci yönetiminde Bağlı ülkenin “Ağırlama Protokolü” geçerli olur. Öğrenci ve eğitmenler bağlı ülkeye kısa süre için emanet edilir.
BAĞLI ÜLKE KONAKLAMA/TANIŞMA/ÖNEĞİTİM
Bağlı ülke sahasında 12 Ana üniversite tespit edilir. Aquapol öğrenci/eğitmen kadroyu kısa süre için misafir etmeyi kabul eden üniversitelerde ön hazırlık yapılır. Her üniversiteye bir burç dilimi öğrenci/eğitmen kadro davet edilir. Seçilen öğrenci/eğitmen kadrolar ilk kez burada tanışır ve Aquapol için öneğitim alır. Öneğitim basit ve kısadır. Aquapol somut yapısı tanıtılır. Aquapol yaşam protokolü tanıtılır. Eğitim prosedürü tanıtılır. Asıl amaç tanışmak ve sevgiyi yaşamak.
Bağlı ülke ziyaret döneminin detayları var. Ama detayların üzerinde yeni tanışmaların verdiği mutluluk var. Bağlı ülke üniversite öğrencileri gelenleri ilgiyle izler. Onları seçildikleri için kutlar. “Wembolog” olma şansı ve tüm insanlık için görev şansı hissedilir.
12 üniversite, kısa süreli ziyaret için gelecek burç dilimi kadrosu için yer tahsisi yapar. Sınıf bazında ilk eğitim birleşimleri için uygun zaman planı yapar. Bağlı ülkeye hava yoluyla gelen öğrenci/eğitmen için gerekli alt yapıyı sunar.
Her üniversite 400 öğrenci ağırlar. 396 wembolog öğrenci ve 4 ultrast öğrenci. Bunlara 12 eğitmen eşlik eder. Burç dilimini yönetecek 12 eğitmen, tüm öğrenciler ile yüz yüze tanışır. 33 kişilik sınıflarda kısa süreli tanışma yaşanır. Merkez binaya bağlı diğer eğitmenler 12 üniversite sahasında hızlı hareket yaşar. 56 eğitmen, 12 üniversiteyi günlük ziyaret planına alır.
Tanışmalarda Aquapol yaşamı konuşulur. Eğitim detayları konuşulur. Seçilmenin coşkusu/mutluluğu paylaşılır. Bağlı ülkeden sabit üs adasına kademeli geçiş yapılır. Burç dilimi bir bütün olarak Aquapol alanına geçiş yaşar. Bağlı ülkeden sabit üssüne ilk giden burç dilimi, astro kuşaktaki ilk burç olur. En son “Balık Burç Dilimi” öğrenci ve 12li eğitmen kadro sabit üs adası üzerinden Aquapol yaşamına giriş yapar.
SABİT ÜS KONAKLAMA/EĞİTİM
Sabit üs adasında inşa süreci bitmiştir. Seçilen öğrenci/eğitmen kadro bağlı ülke üniversitelerinde ön eğitimlerini almışlar ve tanışma sürecini yaşamışlardır. Sıra sıra sabit üs oteline gelirler. Burada kısa konaklama yaşarlar. Kısa konaklama sürecinde inşa ekibinden seçilen eğitim heyeti “Aquapol Yaşam Prensipleri” başlığında inşa edilen yapının teknik detay bilgisi aktarılır. Gelen öğrenci/eğitmen kadro, tüm aquapol yapısını kısa eğitimle tanır. Eğitim konusu somut konuları içerir. Öğrenci ve eğitmen için yaşam alanı tanıtımı yapılır. Bağlı ülkede verilen ve eğitimin soyut konularını içeren ön eğitim kadar detaylı değildir. Kısa ve öz anlatımla ve görsel sunumla yaşam bilgisi sunulur. Aquapol bölümleri ve katlarının tanıtımı yapılır.
İlk gelen Koç burç dilimi öğrenci/eğitmen kadro kısa konaklama ve eğitim sonunda, hazır gemileri kullanarak deniz yoluyla aquapole geçişe hazırlanırlar. 10 yıl sürecek ve sistematik eğitim sunacak aquapol yaşamı onlar için başlamak üzeredir.
SABİT ÜS SON KONTROLLER (SAĞLIK/MENTAL)
Bağlı ülkede ön çalışması yapılan sağlık/mental yoklama için sabit üs konaklamasının sonunda yarım gün süren sağlık/mental analizi tamamlanır. Aquapol giriş öncesi son sınamadır. Vazgeçme/elenme ihtimali çok düşük. 4800 öğrenci içinden ancak 1 öğrencide özellikle “mental” yönüyle “negatif rapor” çıkma ihtimalı var. Bağlı ülke sahasında üniversite yönetimi tarafından verilen sağlık tarama hizmeti sonucu sağlanan bilgiler burada hızla tekrarlanır. Olası sapmalar önlenir. Aquapol alanına girmeden önceki son sağlık/mental rapor hazırlanır. Seçilen öğrenci/eğitmen kadronun Aquapol yaşamına uygunluğu son kez onaylanmış olur.
Son kontroller Liman sahasında yapılır. Otel içinde kısa konaklama ve yaşam eğitimi alan burç dilimi grubu, yarım gün süren son kontrol sürecini liman alanında yaşar.
SABİT ÜS TEKNİK EKİP
Burç dilimi bazında 400 öğrenci ve 12 Eğitimci grup için sabit üs limanından Aquapol sahasına geçiş için “Teknik Ekip” hazırlanır. Gemilerin yönetimi ve liman çıkış protokolleri uygulanır.
Aquapola gidiş günü gelir. İlk girenler merkez binada konumlu 56 eğitmen kadro olur. Bunlar giriş yapacak burç dilimi kadroları Aquapol limanında karşılayacaktır. Bu amaçla teknik ekip, sabit üs limanından ilk çıkışını 56 eğitmen ve destek Humanoid ekipleri ile yapar.
Takip eden günlerde burç dilim kadrolarını taşıyan gemiler taşıma işlemine sabit üs limanından aquapol alanına devam eder. Toplam 5000 kişinin Aquapol sahasına girmesi ile teknik ekibin görevi bitmiş olur.
Teknik ekip, sabit üs limanında görevini yönetir. Geçic görevdir. Teknik ekip üyeleri sabit üs adasında yerleşik yaşayan insanlardan oluşur. Liman uzmanı olmak üzere eğitilmişlerdir. Takip eden aylarda aquapol için teknik yardımları devam eder. Sabit üs liman yönetimini alırlar.