Pages

20120708

WEMB ÜRETİMİ ÖNCESİ HAZIRLIK EĞİTİMİ

Wemb sisteminin ilk kuruluşu sanal dünyada gerçekleşti. Wemb ile tanışan gençler ilgi ile web sayfalarını okudular. Okuduklarını anladılar. Bir hayal kurdulur. Kurgular birleştirildi. Grup çalışması yapanlar sevgilerini ortaya koydular. İlim ile sevgi yan yana gelince dabbe anlayışı yaşanmaya başladı. Artık eskisi gibi kırıcı olunmadı. Geçmişten ders alan yeniler wemb sistemine sarıldılar. Yaşanabilir olması için çabaladılar. Grup üyeleri ilgi alanları ve meslek becerilerine uygun alanlarda uzmanlaşmak üzere çalıştılar. Dernekleşme çalışması önce her ülkede ayrı ayrı yapıldı. İlk amaç dernek yoluyla yazılanların yayılması ve konferans modu ile sevginin yayılmasıydı. Kuran kaynaklı anlatımların açıkca dile getirildiği ve wemb amacının anlatıldığı konferans yıllarında yeni gençler kazanıldı. Her gönüllü ülke derneği kendi gücü ile uygun dilde bilgi aktardı yenilere. Kimse öne geçmedi. Kimse liderlik vasfı ile gelenleri ezmedi. Her can görevine uygun davrandı. Eğitimin ilk aşamasında wemb için yaşam tarzı oluştu. Çalışma saatleri dışında wemb için adanmış saatlerde çalışmalar yaptı gençler. Dernekler akan yıllarla birlikte uzmanlaştı ve uluslar arası kanunlara uyan ve bir merkezi olan vakıf statüsüne geçtiler. Vakıf gönülleri wemb misyonu ile yaşar oldular. Hem hanif hem de wemb gönüllüsü olmayı bilen gençler uzmanlık alanlarına göre fayda sağladılar. Karşılığında maddi beklentiye girmediler. İnfakları bu oldu. Zamanlarını ve emeklerini verdiler. Wemb için ilk önemli proje tertemiz bir nesil yetiştirme güdüsü oldu. Eğitim amaçlı bir ilim şehri kuruldu uluslar arası okyanus sularında. Kendi hukuku olan bu şehrin nüfusu başlangıçta 5000 kişi ile sınırlı tutuldu. Bu şehre ileride wembolog olacak gençler aktı. Gençleri eğiten özenli wemb gönüllüsü eğitmenler de yerlerini aldı. Seçiçi kurullar en faydalı olacakları diğerlerini kırmadan şehre aldı. Şehre girenler 10 yıl süre ile uzmanlıklarına uygun eğitildiler. Uzun tutulan yıllar sonunda dünyanın başka yerinde profesör adıyla anılan büyüklerine nispetle mezuniyetlerinde sadece uzman adını aldılar. Uzmanlıklarını pratik yolla yaşadıkları sonraki 10 yıl sonunda ise adları wembolog olacaktı. İlk wembologlar yurttaşı oldukları ülkede geçiçi süre ile wemb elçisi de oldular. Uzmanlıkları ile gittikleri anayurtlarında insanları etkilediler. Sevgi ile tutulan ilim sahibi uzman gençler henüz 30lu yaşlarında çok yönlü fayda sağladılar. Aynı zamanda diğer wembdaşları ile iyi geçindiler. 12konfed mantığını aldıklarından dünyanın ancak insanların birlikte hareketi ile mutluluk yuvası olduğunu biliyorlardı. Wembologlar çok iyi eğitim gördükleri gibi iyi bir eğitmen de oldular. Etkiledikleri alt yaş gençleri kendilerine ve wemb sistemine çektiler. Böylece wemb uygulayıcısı olmak üzere gönüllü gençler başvuruları ile wemb vakıfını sıkıştırmaya başladılar. Kitaplarda anlatılan ve konfrenaslarda dinledikleri hanif yaşam tarzını alanlar oldu. Üstelik bu tarzı almanın üzerinde wemb için fedakarlık yapanlar oldu. 21.yy da doğanların farklıllaşması oldu. O gençler artık ilmi okuyabiliyorlardı. Gönüllerinde sevgi vardı. Sevgileri tutarlıydı. Akıl yoluyla ulaştıkları imana iman katmışlardı. Kuran ayetlerini okudular. Kelime kelime incelediler. Mutmain olan gençler wemb sisteminin ilk yaşanılır beldesini kurmak üzere başlatılan eğitim sonrası çalışmaya katıldılar.