8 Nolu Çizim; Stoklama yapısı. Ana bina zemin altında 7 katlı stoklama ve onun altında belde zemin altı sayılan dağıtım katı bulunur. 8 Nolu çizim, stok yapılan katlardan birini yansıtır. Üst bölümünde yan görünüm, alt bölümünde ise üst görünüm vardır.
A; Ürünü işleyen ve paketleyen dilim alanından ortak stok alanına aktarım yapılır. Stoklama katı ile paketleme katı arasında bir sınır bulunur. Her iki katta sabit olduğundan geçiş zorluğu yaşanmaz. Üretim tarlasından paketleme alanına geçişteki zaman sınırı burada yoktur. Hızlı aktarım yapılması için stoklama uzmanı ile paketleme uzmanı işbirliği içinde çalışır. 12 ayrı paketleme diliminden farklı farklı ürünler stoklama alanına sunulduğundan çok iyi zaman planlaması yapılır. Bu planlamayı stoklama bilgisayarı yapar. Her katın ayrı stok planlaması böyle yapılır. Stok uzmanı hızlı hareketler içinde ufak aksaklıkları önler. İnsana özgü hareket eder. Paketleme uzmanı bu haliyle, stok uzmanının işini kolaylaştırır. Kendi diliminde stoklama alanına girmeye hazır taşıyıcı robotların üzerindeki kutuları doğru zamanda gönderir.
B; Paketleme ile stoklama arasındaki sınır. Şeffaf duvardır. Paketleyenler, stoklayanların izleyebilir. Aynı şekilde stoklayanlar da paketleyenleri izleme imkanı bulur. Bu iki alan arasında eşgüdüm ve ortak sinerji sağlar. Gülümseyen yüzleri buluşturur.
C; Stok uzmanı. Taşıyıcı robotun getirdiği kutuyu karşılar. Verdiği komutlarla uygun stok peteğine yönlendirme yetkisi vardır. Stok katında her petek özdeş ürünü alır. Bu stoklamayı kolaylaştırır. Belde tüketim paketleri asansöre yakın peteklere alınır. Belde üretim paketleri paket dilimlerine yakın peteklere alınır. Her bir stok peteğinde okuyucu vardır. Stok uzmanı ile konuşur. İçindekini bildirir. İstendiğinde içindekini dağıtıma sunulmak üzere çıkarar. Stok uzmanı bu aşamada göz teması sağlar.
D; Stok hattı. Karşılıklı stok peteklerini bulundurur. Her bir stok hattında 7 ana üründen gelen farklı çeşitte son ürün ve paket türleri bulunur. Bu haliyle stok hatları standart peteklerinde farklılık yaşatır. Stok katında gezinen bir misafir çeşitlerin bolluğu ile sevinir. Ürün işleme amacıyla alınmış olunan “katkı malzemeleri” de burada stok peteklerinde tutulur. Paket uzmanı talebi ile işleme tankına ulaştıracak olan taşıma robotuna teslim edilir. Stok hattı bir bal petek hattı gibidir. 7 katlı olan stoklama sahasında her bir stok hattının alt ve üst katlarla ilişkisi vardır. Bu yönüyle ek yer imkanı bulunur. Yandan bakılınca 7 kat boyunca derinliği olan bir bal petek dilimi gibidir. Arkalı önlü olan petek dilimi yüzlerce çeşit ürünü içine alır. Yerçekimini yenen uçan robotların devreye girdiği gelecek zamanlarda stok hatları daha etkin kullanılacaktır. Hız artacaktır.
E; Koridor hattı. Stok hattında yer alan stok peteklerine ulaşımı sağlar. Stok uzmanı bu hatta dolaşır. Yardımcısı olan robotlar eşlik eder. Her bir stok peteği yakından gözlenir. İçinde bulunan paketli ürünler şeffaf görünümlüdürler. Aynı şekilde stok petekleri de dışarıdan izlemeye uygun şeffaf örtülüdür. Uygun ısıda paketli ürünleri saklar. Paketlenmiş ürünleri kapsayan kutular da petek sistemini almıştır. Taşıyıcı robotlar tarafında hızla yönlendirilir. Dağıtıma alınan bir kutu, ısı kaybı ve ürün değişimi yaşamadan ulaştırılır. Koridor hattı bu yönüyle çift şerittir. Geliş ve gidişlere uygundur.
F; Asansör alanı. Stoklama için çok etkin kullanılır. Dağıtım katına inişlerde ve Ana binanın talepleri için çıkışlarda kullanılır. Asansör helezon hareketi ile taşır. En alttan en üstte değirmen gibi bir döngüsü vardır. Bir eksen etrafında tavaf eder gibi çıkar ve iner. 4 girişten ikisi çıkış, ikisi iniş için kullanılır. Asansör sistemindeki yenilik ile asansör boşluğu ortadan kaldırılmıştır. Aynı asansör hattından daha fazla malzeme taşınması sağlanır.
G; Stok Petekleri. Her biri özdeş bir paketli ürünü içinde tutar. O ürüne uygun bir ısı verir. Paketlenmiş ürünlerin kullanım ömrünü uzatır bu koruma sistemi. Zamanı uzatırlar. Şeffaf paketleri sürekli gözleyen görünümleri vardır. Her bir stok peteğinde özgün bir yapay zeka bulunur. Kendine ürün almak için gelen taşıyıcı robotu önceden hisseder ve kargo kutusunu hazırlar. İçindeki stok ürünleri eskiden yeniye doğru sıralar. İlk giren ilk çıkar. Ürün dağıtımında etkin olur. Doğru zamanı seçer. Stok peteklerinin içinde gün içinde hareketlilik sürer. Tek bir ürün bulundurduğu için işi kolaydır. İnsanların gittiği gece saatlerinde görevini sürdürür. Belde dışından gelen siparişleri gece sürecinde hazırlar. Hazırladığı kutuları petek ağzında bekleyen taşıyıcı robota aktarır. Robotlar birbiri ile uygun iletişimi kurarlar. Kolay bir teknolojidir. Sipariş hatalarına yer vermeyen bir yapıdır. Belde dışında kendi evinde sözlü olarak ihtiyaçlarını sıralayan bir aile ferdinin tüm listesi belde içindeki ana bilgisayara ulaştığında hızla stok peteklerine aktarım yapılır. Her stok peteği kendine düşüne bilir. Ailenin ihtiyacı oranında kutu hazırlar. İnsandan kaynaklanan sipariş hatalarını da düşünürler. Siparişi veren ailenin normal ihtiyacından fazla gelen miktarlar için geriye dönüş sağlanır. İnsan faktörü aradan çekilir. Çünkü sipariş veren belde dişi evin de kendi bilgisayarı vardır. Ev bilgisayarı içinde yaşattığı aile fertlerinin ihtiyacını gözetir ve üretim beldesine iletir. Bu haliyle stok petekleri gece boyunca hareketlidir. Gündüz saatlerinde paketleme bölümünden gelen ürünleri almışlardır. Akşam saatlerinde dinlenirler. Gece olduğunda ise siparişlere uygun içlerinden ürün çıkartırlar. Taşıyıcı robotlar ile öpüşür gibi çalışırlar. İnsan olmadan yapılan bu çalışmayı izleyen bir insan mutlu olur. Çünkü insanlar yorulmamıştır. Böyle bir sistemi yaşattıkları için mutludurlar. Kendilerine böyle bir ilim verdiği için Allah’a şükrederler. İnançlı insanların yaşadığı beldelerde robotlar da cennetin içinde sayılır. Cennet dünyaya inmiş gibidir. Stok petekleri bunun en güzel örneklerindendir. İçi ana rahmi gibidir. İçine aldığını korur. Doğumu ile sunduğu ürünler tazedir. Stok petekleri yeşilin maviye yakın bir tonuna sahiptir. Taşıyıcı robotlar her evin siparişi için farklı stok petekleri arasında gidip gelirler. İlk süreçte yüzeyde ilerleyen robotlar, havada uçmayı öğrendiklerinde daha hızlı hareket edeceklerdir. Bir evin siparişi için 7 ayrı katta robotlar çalışır. Bir sipariş kutusu içine birikmeleri ise dağıtım katında gerçekleşir. Stok peteklerinden çıkan ürünler aynı eve teslim edilecek olan sipariş kutusuna dağıtım katında aktarılır. Bütün bunların çıkış yeri stok petekleridir. Tam otomasyonludur. İnsanlar sabah görev yerlerine geldiklerinde tüm siparişlerin kutularında hazır olduklarını görürler. Hız müthiştir. Yüzlerde mutluluk yaşanır.
H; Stok alanına 12 ayrı paketleme diliminden giriş yapılır. Burçlara ayrılmış dilimlerden gelen farklı ürünler burç etkisi olmayan merkez stok alanında tutulur. 7 katlı stok sahasının her katında 12 ayrı dilim girişi vardır. Stok alanından aynı zamanda ürün işleme/paketleme ve üretim tarlasına malzeme aktarımı da yine bu 12 dilim girişinden yapılır. Zaman ayarı yapılmıştır. Sabahın ilk saatlerinde stok alanından paketleme alanına girişler olur. Daha sonraki saatlerde ise yön değişir. Paketlenmiş ürün girişi stok alanına dönük gerçekleşir. Üretim saatleri bitince bu aktarım biter. Paketleme ve stoklama robotları dinlenir. Gece olunca paketleme alanı otomatik temizlenir ve güne hazırlanır. Stoklama alanı ise siparişler için çırpınır. Sabah olduğunda gelen uzmanlar çalışma alanlarını temiz bulurlar. Kimi uzmanlar kendilerini tutamazlar ve insanmış gibi bu robotları kenarlarından öperler. Robotların yapay zekaları bunu hisseder ve insanmış gibi mutlu olduklarını belli ederler. Bu nedenle 12 paketleme dilim giriş alanı, stoklama ve paketleme alanlarının birbirini öptüğü yerdir.
I; Her stoklama katında bulunur. Her katta toplam 8 adet bulunur. Stok uzmanları için takviye alanıdır. Mola verdikleri kısa zamanlarda burada dinlenebilirler. Bu alanlar uzmanlara güzel tatlar sunar. Mideyi çok yormayan ufak aparatlar sunar. Ufak ölçekli içecek sunar. Aynı zamanda taşıyıcı robotlarında dinlenme hakları vardır. Bütün gece boyunca siparişleri kutulayan robotlar yine bu alana yakın tutulur. İnsanmış gibi uzmanlara yakın dururlar. Kimisi uzmanlarla konuşur. Kimisi şakalar yapar. Neşe kaynağı olurlar bu halleri ile. Mekanik kısımları dinlenirken yapay zekaları işlemeye devam eder. Dinlenen stok uzmanları, güzel bir aydınlatma ile huzur bulurlar. Özel bir oturma sistemi vardır. Vücut 90 derece açı ile oturmaz. Bunun yerini 45 dereceli oturma sistemi almıştır.
J; Ara koridor alanı. Taşıyıcı robotlar bu alanda aktiftir. Stok uzmanları kenar izlemesi ile tüm stok peteklerini kontrol edebilirler. Bu halleri ile stok peteğinin yanına kadar gitmelerine gerek kalmaz. Tüm koridor zemini kiremit kırmızısı bir renge boyanmıştır. Stok alanının yan duvarları sarı renklidir. Tavan yine sarıyı anımsatan mavi bir tondadır. Zeminin kırmızıya yakın bir renk olması, stoklama işinin önemini vurgular. Bu alan üretim beldesinin kalbi gibidir. Koridorlardaki renklendirme önemlidir. Tüm renkler anlam taşır. Tüm renklerin etkisi vardır. Koridor tabanlarında robotların yol hatları belirlenmiştir. Stok uzmanları bu hatlar üzerinde bulunmazlar. Robotların çalışma hızını yavaşlatmazlar. Çünkü robotlar hızlı çalışmayı severler. Arı gibidirler. Arı gibi birbirleri ile iletişim kurabilirler. Stok uzmanları, bulundukları katın idaresine sahiptirler. Tüm hareket yükü ise robotlara düşmektedir. Yaşanabilecek kısa ve ufak aksaklıklarda ise çözüm üreten stok uzmanları olur. Koridor alanlarındaki trafik sorunu bu aksaklıklardan biri olabilir.
K; Lacivert renkli özel stok petekleri. Bu petekler ana koridor hattı üzerinde bulunur. Merkezdeki asansöre yakındır. Dört yönde bulunur. Amaçları yukarıdaki ana binanın sipariş malzemelerini stoklamak ve isteğe uygun yukarıdaki ev peteklerine sunmaktır. Müstakil yaşam sahasında olan aileler de bu alandan yararlandığından farklı bir statüye sahip olurlar. Taşıyıcı robotları da farklıdır. Benzer renk taşırlar. Bu robotlar aldıkları ürünleri kutulayarak ait oldukları ailenin yemek peteğine götürürler. Tüm işlem otomasyon içinde olduğundan verilen sipariş hata olmaksızın yemek peteğine iletilmiş olur. Verilen sipariş ile gerçekleştirme arasında geçen süre çok kısadır. Bu işi gece yaparlar. İnsanların uyku zamanı yaptıklarından ana bina içinde boş duran koridorları rahatça kullanırlar. Lacivert stok petekleri diğer peteklerden farklı çalışır. İçlerinde çok çeşitli ürünleri tutabilirler. Her bir ürün için farklı ısı sunabilirler. Ayrıca içinden çıkarıp taşıyıcı robota sunduğu paketli ürün için ek işlem yapabilirler. Beldeye dışarıdan gelen paketli ürünü otomatik olarak belde koşullarına uygun yeniden paketleyebilirler. Yemek robotunun kullanabileceği paket haline getirebilirler. Bu yönüyle kolaylık sağlar. Yüksek ağırlıkta gelen bir paket ürünü, kendi içinde düşük ağırlıkta ufak paketlere ayırabilir. Böylece her ev için ayrı siparişe konu olacak bir sistemi yaşatırlar. Kendi içinde aynı eve ait olan siparişi bir arada taşıyıcı robota sunabilirler. Çok iyi çalışan bir yapay zekası vardır. Hızlı çözüm üretir. Stok uzmanının içinden çıkamayacağı kombinasyonları hızla çözebilirler. Aynı zamanda bahçeli cafe, Eğlence katı, yönetim katı ve güvenlik katına hizmet verdiklerinden çok yönlüdürler. Güne başlandığında ana binanın her yerindeki ufak aparat üniteleri bu peteklerin çalışması ile doldurulur. Ayrıcı müstakil yaşam sahasındaki evlere yapılacak gönderimlerde hızlı davranırlar. Müstakil yaşam sahasının hemen altındaki katlarda bulunan robot yuvalarında bu iş için bekletilen görevli taşıyıcılar bulunur. Gece olduğunda bu robotlar stoklama sahasına gelerek lacivert stok peteklerine yanaşırlar. Stok uzmanlarının bulunmadığı bu zaman diliminde diğer taşıyıcı robotlara yardım ederler. Sayıları artar. Geriye dönerken ait oldukları müstakil yaşam sahasındaki evlerin siparişlerini de alırlar. Müstakil yaşam sahasındaki yüzey üstü evlerin yemek peteklerine dağıtımı gündüz yaparlar. Aile fertleri görev yerlerine gittiğinde ve evler boşaldığında bu iş için evlere yanaşırlar ve yemek peteğini yeni ve taze ürünlerle doldururlar. Günlük tüketim kadar aktarım yaparlar.
L; İnsan taşıma asansörü. DNA sarmalı şeklinde kurulu olan asansör sisteminde, asansör boşluğu yoktur. Bu yönüyle insanlar asansöre yaklaştıklarında beklemek zorunda kalmazlar. Hızla istedikleri kata ulaştırılırlar. İnsan taşıma asansörü 10 kişi alma kapasitesine sahiptir. Dört yönde bulunur. Helezonik iniş çıkışlı olduğundan inişlerde farklı yönlerden bırakma yapabilir.
M; Malzeme taşıma asansörü. Taşıyıcı robotu ve kutuyu içine alır. Oldukça geniştir. İçindekini sarsmadan istenen kata alır. Özellikle dağıtım katına hızlı iniş sağlar. İnsan ve malzeme taşıma asansörlerinin ayrılmasının sebebi budur. Çünkü malzemelerin akış yönü dağıtım katına odaklıdır. Dağıtım katında malzeme taşıma asansörü çok fazla kullanılır.
N; Sarı alan. Stok uzmanlarının kullandıkları alandır. Özel stok peteklerine yakın dururlar. Asansörlere yakın dururlar. Düz hatlarda gidip gelirler. Sürekli gözetim yaparlar. Bu halleri ile robotları takiptedirler. Sarı alan üzerinde ve tabanda, stok uzmanlarının ihtiyacı olabilen ek aparatlar gizlenir. İstendiğinde bu aparatlar stok uzmanı tarafından alınır. Yoğun saatlerde sarı alanlarda asansör bekleyen taşıyıcı robotlar misafir edilir. Stok uzmanlarının yönlere göre görev ayrımı bu şekilde yapılır. Dört ayrı stok dilim sahasında dört ana stok görev sahası oluşturulur. Böylece 12 dilimden dört ayrı stok dilim görev sahası uygun paylaşımla sorumlu olurlar. Giriş çıkışlar bu haliyle kontrol edilir. Asansör giriş çıkışı önemlidir. Stok katına onaysız giriş çıkış yapılmaz. Malzeme aktarımlarında stok uzmanları dikkatle tavır alırlar. Hızlı aktarımlarında çözüm üretirler.
9 Nolu Çizim; Dağıtım yapısı. Üretim beldesinin zemin altındaki katıdır. Yüzey altıdır. Çok geniş bir sahada 6 temel dağıtım yolunu kullanırlar. Diğer sahalar ise farklı amaçlarla hazır tutulur. Dağıtım yapısında giriş çıkış kapılarından merkezdeki stoklama katlarının altındaki dağıtım katına kadar olan yollar pembe renklidir. Dağıtımın hazırlandığı alan ana bina altıdır. Kapıların açık olduğu gündüz saatlerinde giriş çıkış yapılır. Sabah saatlerinde çıkan dağıtım araçları, öğleden sonra geri döner.
A; Dağıtım yönetim merkezi. Dağıtım katı. Merkezde dağıtım araçları ve dağıtım uzmanları aktif olarak bulunur. Sabah gidiş için, akşam da geliş için hareketlilik artar.
B; Dağıtım yolu. 6 ana dağıtım yolu kullanılır. Bu yollar pembe tabanlıdır. Hız için uygundur. Düzdür. Geniştir. Zemin altındadır. Korunaklıdır. Aydınlıktır. Her bir gidiş yolunda 5 metre genişlik bulunur. Yolun yüksekliği net 4 metredir.
C; Belde giriş çıkış kapısı. Dağıtım araçlarının belde dışına paketlenmiş ürün taşımaları nedeniyle aktif kullanılır. Gün içinde hareketlenir. Akşam olması ile kapılar kapatılır.
D; Zemin altı katı. Dağıtım katının dağıtım amacı dışında tutulan geniş sahası. Burası özellikle su rezervi yönüyle elde tutulur. Biriktirilen sulara özel işlemden geçer. İnsana, hayvana ve bitkiye temiz bir hayat enerjisi sunacak şekilde ilave alır. Rezervde tutulan suyun tamamı yağmur suyu kaynaklıdır. Atık sulardan arınmış olan sular buraya alınmaz. Onlar doğrudan bahçelere aktarılır.
E; Dağıtım katının, müstakil yaşam sahasına denk gelen alanı. Ana bina altındaki yoğun trafiği azaltma amacı ile yedekte tutulan alandır. Müstakil yaşam sahasının siparişlerini bu alandan ulaştırma imkanı sağlayabilir. Bu yönüyle üretim beldesi işlerlik kazandığında farklı açılımlar sunan alandır. Kapıya yakın olması avantajı kullanılır. Dağıtım araçlarının hızlı çıkışı için bir imkandır.
F; Dağıtım aracı. Tabana yakındır. Özel bir tekerlek sistemi vardır. Belde dışındaki yollarda güvenli seyahat imkanı sağlar. Şoför konumunda olan dağıtım uzmanı, siparişleri güler yüzü ile belde dışındaki evlere teslim eder. Bu yönüyle dağıtım aracının bir parçasıdır. Üniforması özeldir. Bal sarısı rengindedir. Aracın taşıdığı petek şeklindeki konteynır içinde her ailenin ayrı siparişi kutular içinde uygun planlama ile yerleşmiştir. Bu yönü ile dağıtım uzmanının işi kolaylaşır. Kutuları, dağıtım aracının arkasında bulunan ufak taşıyıcı robot sağlar. Dağıtım uzmanı ağır taşımaktan kurtulur. Yürüyerek hareket eder. Araç bilgisayarlıdır. İstenen yere otomatik gider. Özellikle belde içinde tam otomasyonla hareket eder. Park sorunu yoktur. Her bir dağıtım aracının gece modunda dinlendiği park sahası vardır. Dağıtım araçları farklı dağıtım uzmanları tarafından kullanılabilir. Belli bir araç belli bir dağıtım uzmanına ait olmaz. Şekilde görüldüğü gibi stok sahasının altında bulunan dağıtım katı park sahasında bu araç gece doldurulmuştur. Dinlenirken arkasından taşıyıcı robotlar kutular yerleştirir.
G; Dağıtım araç park sahası. Düz bir hattır. Merkeze göre konumlanmıştır. Her araç park edeceği yeri bilir. Böylece her taşıyıcı robot üzerindeki kutuları uygun araca hızla yerleştirme imkanı bulur. Zaten taşıyıcı robot kutuyu dağıtım aracına yanaştırdığında aracın arkasındaki bağlı robot bu kutuyu alır ve konteynır içine aktarır. Tüm işlem insan eli değmeden otomat sistemi ile gerçekleşir. Taban rengi deniz mavisidir.
H; Hareketli aktarım yolu. Park sahasına uygun konumludur. Gündüz dağıtım araçları tarafından, gece ise dağıtım araçları tarafından bu yollar aktif kullanılır. Dağıtım araçlarının geri dönüşte getirdiğini alırlar. Sabah olunca gidecek olan kutuları verirler. İnsanların dinlendiği saatlerde burada hareket yaşanır. Akşam saatleri ise hem dağıtım araçlarının hem de taşıyıcı robotların dinlendiği saatlerdir. Bu yolların taban rengi pembeden kırmızıya kayar. Ciddi bir alan olduğu izlenimi verir.
I; Dağıtım katı çevre yolu. 6 adet ana dağıtım giriş çıkış yoluna ulaştıran yoldur. Daire şeklindedir. Bu alandaki araçlar yavaşlar. Uygun ana dağıtım yoluna girdiklerinde birden hızları artar. Bu alanın taban rengi yine pembeden kırmızıya kayan bir tondur. Çevre yolunun dış kenarlarındaki duvarlar ise normal pembe rengini taşır. Taban rengi göze çarpar. Belde binasının inşasında beton kullanılmamıştır. Bu haliyle tabanlar sert değildir. Üzerinde yürüyen için yumuşaklık hissi verir. Araçların hareketini kolaylaştıracak şekilde itici özelikle sunar. Araçları üzerinde istenen yere aktarır. Hızlı araç trafiğinde kaza riskini önler. Çünkü tüm yol bir bilgisayara bağlıdır. Çarpmaya neden olacak manevraları kendisi önler. Araç yola tabi olur.
J; Dağıtım katı çıkış yeri. 6 dağıtım ana yoluna buradan girilir. Gelişlerde yavaşlayan araçlar gidişlerde hızlanır. Gelen araç hızla ait olduğu park sahasına ulaşmak ister. Giden araç ise hızla rotasına yönelir. Gelen ve giden araçlar için neşe verici değişimler sunulur. Renklendirmeler, aydınlatmalar. Dağıtım uzmanları iş tuttukları saatlerde mutlu olurlar. Araçları renklidir. Kendileri renklidir. Arı gibi çalışırlar. Taşıyıcı robotlar dağıtım araçlarının geldiğini görünce özgün bir sevinç yaşarlar. Yapay sevinç hareketi, onu izleyecek dağıtım uzmanı neşelendirir.
K; Helezonik malzeme ve insan taşıma asansörleri. Merkezdedir. Stok katlarından gelen ve stok katlarına giden kutular burada hızla ulaşıma sunulur. Taşıyıcı robotlar buradan çıkarak dağıtım araçlarına yönelir. Dağıtım katında sadece dağıtım uzmanları bulunur. Onlar da araçlarındadırlar. Bu yönüyle bu katta insan trafiği azalmıştır. Tam otomasyon ile ürünler kutularında doğru adreslere yönlendirilir. Dağıtım uzmanlarının mutluluğu için kendileri müstakil yaşam sahasının belde dışını gören hatlarına yuvaları yerleştirilmiştir. Bunun nedeni dışarı ile olan ilişkilerin psikolojik olarak canlı tutulmasıdır. Stok uzmanları ne kadar içe dönük yapıdaysa, dağıtım uzmanları da o ölçüde dışa dönüktür. Yeni insanları tanımaktan mutlu olurlar. Burç özelliklerine uygun seçilmişlerdir. Eşleri üretim uzmanı olarak eğitilmiştir. Ana binada yaşamadıkları için görev saatleri sonunda dinlenmek üzere doğrudan müstakil yaşam sahalarına giderler. Asansöre binen bir dağıtım uzmanı, ana bina zemin katında iner. Oradan “akan yol” ile serbest bahçe alanına gider. Özel ulaştırma aracı ile hızla üretim tarlalarını izleyerek müstakil beldelere giderler. Bu yolculuk ona mutluluk verir. Kendini yorgun hissetmez. Bu haliyle evine ulaşan bir dağıtım uzmanı yaşadıklarını ailesi ve komşuları ile paylaşır.
L; Taşıyıcı robot mola yeri. Onların da her saat başı kısa dinlenme hakları vardır. İnsan gibi davranırlar. Şirin bir şekle sahiptirler. Bu yönleri ile sevimli görülürler. Boy olarak insanların ortalama yarı boyundadır. İnsanların elleri ile onlara dokunmaları hoşlarına gider. Yapay zekaları ile cevap verirler. İnsanlara isimleri ile hitap edecek kadar bilgi sahibidirler. Teknoloji uzmanları tarafından mutluluk verici bir görünümde üretilmişlerdir. Her birinin özel kodu bulunur. Bu kod aynı zamanda o taşıyıcı robotun ismidir. İnsan isimleri almazlar. Özel kod sistemi ile dünya üzerindeki her bir taşıyıcı robotun ayrı bir kod ismi bulunur. Rengi özel bir mavi tondadır. Işıldayan gözleri bulunur. Yol tutuşu iyidir. Sert olmayan yol zemininde yumuşak bir geçiş bulur. Asansöre geldiğinde yavaşlar ve sırasını bekler. Asansör boşluğu olmadığından saniyeler içinde kendine bir yer bularak istediği kata gider. Aldığı ve bıraktığı ürün kutularını hafızasına alır. Akşam dinlenme saatlerinde uykusunu alır. 2 saat uyumaya yönelmiş insanlara nazaran daha çok uyur. Ya da uyuyor numarası yapar. Gülümsetir. Diğer taşıyıcı robotlarla bir araya geldiği zaman sevindiğini belli eder. Gözleri yukarıda tutulmuştur. Taşıma sırasında özgün iki kolu sürekli kullanır. Onu üreten teknoloji uzmanları çok özeldir. Çünkü bu robota sevgi ve çalışma mutluluğu katmışlardır.